شبکه‌های اجتماعی

هوندا پیلوت 2023
هوندا پیلوت 2023
پرقدرت و با شخصیت

 

هوندا با معرفی سیویک، پرولوگ، آکورد و حالا پایلوت سال پر مشغله‌ای داشت و اکثر مدل‌های اصلی خود را به روز کرد. پایلوت 2023، تمام موارد مثبتی که نسل قبلی آن را به یکی از جذاب‌ترین شاسی بلند‌ها تبدیل کرده بود را مانند محل‌های ذخیره سازی متعدد، کابین جادار و هشت نفره بودن و سیستم چهارچرخ محرک با قابلیت انتقال قدرت به محور جلو به همراه دارد. طراحی و ساختار جدید به همراه تریم سرسخت TrailSport پایلوت جدید را از تمام شاسی بلند‌های حال حاضر و گذشته هوندا متمایز می‌کند. پایلوت جدید از جدیدترین نسل ایربگ‌ها به همراه صندلی جداشونده در ردیف دوم (پشتی صندلی وسط ردیف دوم می‌خوابد تا تبدیل به زیر آرنجی و نگهدارنده لیوان باشد، اگر نیازی به آن نباشد، می‌توان آن را به صورت کامل از جا درآورد و پایلوت را 7 نفره کرد) سود می‌برد که اولین در کلاس خود محسوب می‌شود.


استایل خارجی این نسل پایلوت از فرم باکسی استفاده می‌کند که توسط تیم هوندا در کالیفرنیا طراحی شده است. مدل 2023 بر خلاف نسل قبلی که فرمی تخم مرغی داشت، دیگر از آن سبک پیروی نمی‌کند و به لطف کاپوت بزرگ و کشیده که بزرگترین نمونه در کل تاریخ هوندا به حساب می‌آید، فرم جلو پنجره شش ضلعی با مش بسیار درشت، چراع‌های باریک LED، خطوط شکسته و تیز سپر با وردی‌های هوا عمودی در طرفین و ورودی هوا پهن مرکزی و گلگیر‌های برجسته بسیار قلدر و حجیم به نظر می‌رسد. تنها فرم شیشه ستون C ما را به یاد نسل دوم این شاسی بلند می‌اندازد.


داخل کابین پایلوت جدید برعکس نمونه‌های دیگر، از دریچه‌های تهویه مطبوع ساده بهره می‌برد. همانطور که بالاتر نیز اشاره شد، این خودرو از محفظه‌های کوچک و بزرگ بسیاری سود می‌برد که می‌توان به بالای داشبورد، زیر کنترلگر‌های تهویه مطبوع و محفظه زیر آرنجی اشاره کرد. نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی در نسخه پایه تریم اسپرت 7 اینچ است که از پایلوت 2022 1 اینچ کوچکتر شده اما در دیگر تریم‌ها نمایشگر 9 اینچ نصب می‌شود.


گرمکن صندلی‌ها به صورت استاندارد و گرمکن فرمان در تریم‌های الیت و تریل اسپرت وجود دارد. خودرو پایلوت مجموعا 14 جای لیوانی دارد که هشت عدد از آنها قابلیت نگهداری از بطری‌های 0.9 لیتر را دارد. کابین مدل 2023 نسبت به قبل جادارتر شده و فضای سر، شانه و پا بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. پشتی صندلی‌های ردیف دوم می‌تواند تا 10 درجه به عقب خم شود و برای دسترسی به صندلی‌ها عقب نیز کاملا می‌خوابد تا تردد راحت صورت بگیرد. اگر تمام صندلی‌ها سر جایشان باشد فضای بار پایلوت 634.2 لیتر خواهد بود و اگر تمام صندلی‌ها را خوابیده تصور کنید پایلوت اجازه بارگیری 3219.6 لیتر را به مالک می‌دهد. هر دو این اعداد در این کلاس بالا هستند و تنها شورولت تراورس با صندلی‌های کامل فضای بیشتری دارد.


هوندا می‌گوید: «پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتر تنفس طبیعی این شاسی بلند 285 اسب‌بخار قدرت و 355 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که نمونه 2023 را به قدرتمندترین شاسی بلندی که تا به حال ساخته‌ایم تبدیل کرده است. برای قیاس، اکسپلورر با پیشرانه توربو 300 اسب‌بخار قدرت 420 نیوتن‌متر گشتاور دارد. وظیفه انتقال قدرت و نیرو در پایلوت جدید بر عهده گیربکس 10 سرعته اتوماتیک خواهد بود که جایگزین نمونه 9 سرعته قبلی شد. تریم الیت و تریل اسپرت از سیستم AWD استاندارد بهره می‌برند.»

 

 

نظر دهید