شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فورد GT Mk IV
تولید محدود به 67 دستگاه

 

در حالی‌که فورد، مدل GT را به آخر خط رسانده اما همچنان نمونه‌های ویژه و تولید محدود آن ادامه دارد. یکی دیگر از نمونه‌های تولید محدود فورد جی‌تی، مدل GT مارک ۴ است که به یاد برنده مسابقات لمان 1967 نامگذاری شده و تنها در 67 دستگاه تولید خواهد شد.


فورد GT Mk IV از نمونه GT LM که ماه اکتبر به عنوان آخرین نمونه خیابانی معرفی شد پیروی می‌کند، اما در این‌جا دیگر خبری از 660 اسب‌بخار نیست و فورد با بهینه سازی و جابه جایی پیشرانه 6 سیلندر 3.5 لیتر با یک نمونه اکوبوست توئین توربو منحصر به فرد، عدد +800 اسب‌بخار قدرت را در اختیار راننده قرار می‌دهد. برای انتقال بهتر این میزان خروجی به چرخ‌ها، فورد از گیربکس مسابقه‌ای برای فورد GT مارک ۴ استفاده می‌کند.


برای هندلینگ بهتر، فورد از شاسی جدید استفاده می‌کند که فاصله بین دو محور آن بیش‌تر از هر نمونه دیگری است. سیستم تعلیق Adaptive Spool Valve (ASV) و بدنه‌ای منحصر به فرد برای آیرودینامیک بیش‌تر، به این قضیه کمک می‌کنند.


چراغ‌های منحصر به فرد، بدنه عریض‌تر، عدم وجود آینه جانبی، ورودی‌های هوا بزرگ کناری، دفیوزر کشیده جلو، سپر بزرگ با کانال‌ها و ورودی هوای عظیم، بالچه‌های کناری، رینگ‌های آیرودینامیک، دفیوزر عقب، اسپویلر عظیم پشت و اسکوپ سقفی ویژگی‌های ظاهری فورد GT مارک ۴ پیست محور را تشکیل می‌دهند.


قیمت هر دستگاه از این نمونه 1.7 میلیون دلار برآورد شده و فورد آن‌ها را تا پایان بهار سال آینده به دست مشتریان انتخاب شده می‌رساند.

نظر دهید


در همین زمینه