شبکه‌های اجتماعی

بازگشت مدل افسانه‌ای لامبورگینی کونتاش پس از 30 سال!
AutomobileFa - 2022 Lamborghini Countach LPI 800-4

دوازده سیلندر هیبریدی به تعداد محدود

 


کدام خودروساز را سراغ دارید که تا کنون هیچ اشتیاقی به حرکت به سمت الکتریکی کردن محصولاتش نشان نداده باشد؟ خب این مسیری است که دنیا در حال پیمودن است و خودروسازان کوچک و بزرگ نیز به فکر آینده‌شان هستند و آرام آرام محصولات بنزینی و دیزلی خود را به نمونه‌های هیبریدی تبدیل می‌کنند و بعد هم به نمونه‌هایی تمام الکتریکی. ( امیدوارم وقتی گفتیم خودروساز به یاد خودروسازان(!) وطنی نیفتاده باشید چون آن‌ها قصه کاملا متفاوتی دارند و اصولا به چیزی جز سود نمی‌اندیشند.) بگذریم.

 

حرف لامبورگینی و محقق شدن دوباره یکی از افسانه‌های او بود. کونتاش دوست داشتنی بازگشته است. در قالب یک سوپراسپرت هیبریدی.


نام کاملش را اگر بخواهید، به لاتین، Countach LPI 800-4 است. ادای احترامی به کونتاش افسانه‌ای است که معرفی‌اش با پنجاه‌ سالگی مدل اصلی نیز همزمان شده است. طراحی و ظاهرش بازتاب مدرنی از نمونه کلاسیک است و پیشرانه‌ای دوازده سیلندر دارد. کونتاش جدید فناوری‌ها و جزئیات فنی‌اش را از مدل Sián FKP 37 گرفته است که خود اتومبیل هیبریدی‌ای بود توسعه یافته بر اساس اونتادور.

 


مشخصات فنی لامبورگینی کونتاش جدید

پیشرانه‌ای 12 سیلندر به حجم 6.5 لیتر و آرایش V شکل در کنار الکتروموتوری 48 ولتی که در داخل جعبه‌دنده این اتومبیل تعبیه شده، وظیفه تامین قدرت کونتاش جدید را بر عهده دارند. پیشرانه بنزینی کونتاش 769 اسب بخار قدرت دارد و موتور الکتریکی آن نیز 34 اسب بخار قدرت دارد. کونتاش جدید از ترمزهای مولد الکتریسیته سود می‌برد که هنگام ترمزگیری یک ابرخازن را شارژ می‌کنند.

 

این ابرخازن از باتری لیتیومی هم‌وزنش ظرفیت بالاتری برای ذخیره انرژی الکتریکی دارد که به پایین نگه‌داشتن وزن کونتاش کمک می‌کند. الکتروموتوری که داخل جعبه‌دنده کونتاش قرار گرفته به شتاب‌گیری بهتر روی هر دنده امکان داده است. به عنوان مثال در لامبورگینی Sián که فناوری مشابهی داشت شتاب‌گیری آن را از سرعت 70 به 120 کیلومتر بر ساعت به وضوح بهبود بخشیده بود. شتاب‌گیری صفر تا صد کونتاش جدید فقط 2.8 ثانیه زمان لازم دارد و همینطور فقط 8.6 ثانیه زمان برای رسیدن به 200 کیلومتر بر ساعت از حالت سکون نیاز دارد.

 


طراحی داخلی کونتاش جدید

فضای سرنشینان لامبورگینی کونتاش و طراحی داخل اتاق آن را می‌توان ترکیبی از اونتادور و همان مدل Sián دانست. این کار نیز به زیبایی انجام شده و محیط دلنشینی توسط طراحان لامبورگینی ایجاد شده است. لامبورگینی کونتاش به تعداد محدود 112 عدد تولید خواهد شد و انتظار می‌رود که اولین نمونه‌های آن در ربع ابتدایی سال 2022 تحویل مشتریان شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه