شبکه‌های اجتماعی

لامبورگینی کونتاش باز می‌گردد!
اتومبیل فارسی - لامبورگینی کونتاش جدید

احتمالا به کمک الکتروموتورها

 


اگر از طرفداران دو آتشه سوپراسپرت‌های ایتالیایی به ویژه لامبورگینی هستید این خبر را به طور ایستاده نخوانید چون ممکن است سرتان گیج برود. این خبر یک شایعه یا یک طرح گرافیکی توسط یک نوجوان نیست. بلکه پیامی واضح است: کونتاش جدید می‌آید! لامبورگینی خود این خبر را اعلام کرده است.


لامبورگینی دیروز در فیسبوک خود ویدئویی 20 ثانیه‌ای منتشر کرد که برش‌هایی از کونتاش کلاسیک در آن به چشم می‌خورد و در آخر نمایی دور از سوپراسپرتی که DNA کونتاش قدیمی در آن دیده می‌شد به نمایش درآمد و پیغام «لامبورگینی کونتاش جدید می‌آید.» روی صفحه ظاهر شد. بنابراین خبر رسمی است و به زودی شاهد کونتاش جدید خواهیم بود.


کاملا طبیعی است که سرتان با هزاران پرسش پر شده باشد. مطمئن باشید تنها نیستید. این تمام اطلاعاتی بود که در این مرحله از کونتاش جدید در دست داریم. آیا با اتومبیلی کاملا جدید رو به رو هستیم و کونتاش همان اونتادور است که می‌خواهد در کالبدی جدید بیشتر زنده بماند؟ اصلا این کونتاش جدید محصولی خواهد بود که به تولید برسد یا صرفا نسخه مفهومی خواهد بود؟ ممکن است این اتومبیل بخشی از تلاش لامبورگینی برای رسیدن به آینده‌‌ای باشد که سبد محصولاتش در آن جز اتومبیل‌های الکتریکی شامل چیز دیگری نمی‌شود. آیا خبری از پیشرانه V12 در این اتومبیل نخواهد بود؟


نکته‌ای که می‌تواند کمی به حدس و گمان‌های ما کمک کند این است که چندی پیش لامبورگینی از آخرین نسخه اونتادور رونمایی کرد و گفت که این آخرین محصولی از این شرکت بود که به طور خالص از یک پیشرانه V12 نیرو می‌گیرد. به این معنی که پیشرانه‌های دوازده سیلندر این شرکت را بعد از این در قالب سیستم‌های هیبریدی و در کنار موتورهای الکتریکی خواهیم دید. بنابراین گمان قوی‌تر بر این است که این مسیر پیش روی کونتاش خواهد بود.


با همه احتمالات گوناگونی که در مورد کونتاش جدید وجود دارد می‌توانیم یک چیز را با اطمینان بگوییم و آن این است که خبر بازگشت لامبورگینی افسانه‌ای طرفدارانش را به مرز جنون می‌تواند برساند. چه یک کانسپت باشد چه یک سوپراسپرت تمام الکتریکی. از این به بعد چشم و گوشمان را تیز می‌کنیم و به دقت این خودروساز ایتالیایی را زیر نظر می‌گیریم تا ببینیم دقیقا به چجور کونتاشی رو به رو خواهیم بود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه