شبکه‌های اجتماعی

بازگشت گاو افسانه‌ای به سرزمین سامورایی‌ها + تصاویر
اتومبیل فارسی - لامبورگینی کونتاش

تحویل اولین لامبورگینی کونتاش در ژاپن


آگوست سال 2021،لامبورگینی با انتشار یک تیزر از کونتاش قلب تمام علاقه‌مندان به خودرو را به تپش درآورد. چند روز بعد این خودرو به صورت رسمی توسط لامبورگینی و نه به عنوان یک کانسپت و یا حتی رندر دیجیتالی؛ بلکه به عنوان یک خودرو تولیدی با مجوز تردد در خیابان معرفی شد.


در حال حاضر در نیمه دوم سال 2022 هستیم و چند نمونه از کونتاش به دست صاحبین متمول رسیده است. حالا این کمپانی با جدید‌ترین مدل کونتاش خود به ژاپن رفته تا آن را در کنار نمونه قدیمی کونتاش قرار دهد و تحویل این خودرو را در ژاپن آغاز کند. تعدادی از افراد به عنوان میهمان ویژه به Warehouse Terrada جایی که هر دو لامبورگینی قرمز رنگ در مرکز آن به نمایش گذاشته شده بودند دعوت شدند تا در این مراسم شرکت کنند. لامبورگینی نام دقیق نمونه جدید رنگ قرمز را اعلام نکرده اما نمونه سال 1998 از رنگ جذاب Siviglia Red بهره می‌برد که بسیار پرطرفدار بود.


فرانچسکو اسکاردوانی مدیر منطقه آسیا و اقیانوسیه لامبورگینی در این مراسم گفت: «بسیار خوشحالم که Countach LPI 800-4 را در کنار نمونه سالگرد 25 سالگی کونتاش و در ژاپن قرار داده‌ایم. کونتاش یکی از محبوب‌ترین مدل‌های لامبورگینی از پنجاه سال قبل تا کنون است و حالا که تحویل آن را در ژاپن آغاز کرده‌ایم، انتظار داریم که مانند گذشته این خودرو در جاده‌های ژاپن به مسیر خود ادامه دهد.»


این خودرو به صورت رسمی در ژاپن معرفی و عرضه می‌شود اما آن را در هیچ یک از نمایندگی‌ها خصوصا با برچسب قیمت بر روی آن نخواهید دید. در کل این خودرو در هیچ کجای دنیا با برچسب قیمت بر روی آن فروخته نخواهد شد زیرا تنها 112 دستگاه از آن تولید می‌شود که پیش‌تر از این به فروش رفته‌اند.


همانطور که می‌دانید لامبورگینی کونتاش از قوای محرکه هیبرید استفاده می‌کند که ترکیبی از پیشرانه 12 سیلندر 6.5 لیتر تنفس طبیعی با خروجی 769 اسب‌بخار و موتور الکتریکی 34 اسب‌بخار است. خروجی ترکیبی این دو 803 اسب‌بخار خواهد بود که توسط گیربکس 7 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود تا این سوپراسپرت را طی مدت زمان 2.8 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برساند. بیشینه سرعت کونتاش 355 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه