اتومبیل فارسی - لامبورگینی کونتاش
تولد پنجاه سالگی لامبورگینی کونتاش 

 لامبورگینی در سال 1974 تولید خودروی سوپر اسپرت کونتاش را آغاز کرد. این خودرو که تولید آن تا 16 سال ادامه داشت، هرگز به تولید انبوه نرسید و تنها 1999 دستگاه از آن ساخته شد. با این حال، تاثیرگذاری کونتاش بر دنیای خودرو بسیار فراتر از تعداد محدود تولید آن بود.

برای گرامی‌داشت این رویداد تاریخی و تولد پنجاه سالگی کونتاش، لامبورگینی مدل LP 400 را به محل تولد خود بازگرداند. خط تولید این خودرو در سانت آگاتا بولونیا همچنان فعال است، اما با تغییرات چشمگیری همراه شده است. لامبورگینی همچنین تصاویری قدیمی از خط تولید کونتاش را منتشر کرد که مراحل تولید مدل‌های LP 500 و LP 5000 را نشان می‌دهند. این مدل‌ها بخش عمده‌ای از تولید کلی کونتاش را تشکیل می‌دادند.

در یک رویداد ویژه، لامبورگینی پرچمدار مدرن خود، رووئلتو را در کنار کونتاش قرار داد. هر دو خودرو از موتور V12 قدرتمند بهره می‌برند و نشان می‌دهند که با وجود گذشت زمان، روحیه قدرتمند و طراحی جسورانه لامبورگینی همچنان پابرجاست.

مدیر تولید لامبورگینی، با اشاره به تغییرات گسترده در فرآیند تولید از زمان کونتاش تاکنون، بر حفظ بهترین جنبه‌های تولید سنتی و ادغام آن با فناوری‌های پیشرفته تاکید کرد. 

مدل LP 400 اصلی که از سال 1974 تا 1978 تولید شد. مدل‌های بعدی مانند LP 400S، LP 5000S و 5000S Quattrovalvole با تغییراتی در موتور، طراحی و تجهیزات به بازار عرضه شدند. کونتاش در سال 1990 با مدل سالگرد 25 سالگی به تولید خود پایان داد.

 


در همین زمینه

شبکه‌های اجتماعی