شبکه‌های اجتماعی

نسخه فیس‌لیفت کیا K9، سدان لوکس و بزرگ کیا معرفی شد
اتومبیل فارسی - نسخه فیس‌لیفت کیا K9

رونمایی رسمی در ماه آینده میلادی

 

 

کیا به تازگی تصاویری از  نسخه فیس‌لیفت سدان پرچمدار K9 را منتشر کرده است. این خودروساز کره‌ای قصد دارد نسخه به‌روزرسانی شده این سدان را در ماه آینده به طور رسمی معرفی کند.

 

نمونه فعلی این سدان که در برخی بازارها از جمله ایالات متحده با نام K900 شناخته می‌شود از سوی کیا در سال 2018 معرفی شد و حال پس از گذشت 3 سال کیا تصمیم گرفته است نسخه فیس‌لیفت این سدان پرچمدار را راهی بازار کند.

البته ناگفته نماند که اوایل سال جاری میلادی کیا اعلام کرد که قصد دارد عرضه کادنزا و K900 را در برخی از بازارها از جمله آمریکا به دلیل استقابل کم متوقف کند و به نوعی سدان کاملا جدید K8 پرچمدار سدان‌های این خودروساز در بسیاری از بازارها خواهد بود. بنابراین نسخه فیس‌لیفت شده کیا K9 صرفا برای بازارهایی که عرضه این محصول در آن‌ها ادامه‌دار خواهد بود در نظر گرفته شده و در بازارهایی مانند آمریکا عرضه نخواهد شد.

 

به عقیده بسیاری نسخه فیس‌لیفت کیا K9 که هنوز تصاویری از فضای داخل کابین آن منتشر نشده و تنها دو تصویر از نمای بیرونی در رسانه‌ها انتشار پیدا کرده است، در گرافیک و هندسه چراغ‌های جلو شباهت قابل توجهی به محصولات ولوو و امضای این خودروساز در طراحی گرافیک چراغ‌ها دارد. طراحان کیا گفته‌اند که نسخه جدید K9 را بسیار لوکس‌تر و البته پیچیده‌تر از قبل طراحی کرده‌اند. 

جلوپنجره جدید و بزرگ‌تر از قبل به همراه المان‌های کرومی V شکل، استفاده از چراغ‌های باریک و سپر بزرگ در جلو، خط بدنه اصلاح شده برای بزرگتر نشان دادن اتومبیل، رینگ‌های جدید 19 اینچی و چراغ عقب جدید که به طور پیوسته در عرضه خودرو ادامه پیدا کرده است از جمله تغییرات اعمال شده در نسخه فیس‌لیفت K9 است. 

 

AutomobileFa 2022 Kia K9 Facelift(2)

 

با توجه به تغییرات اعمال شده در نمای خارجی، انتظار می‌رود در فضای داخل کابین با تغییراتی در سیستم چندرسانه‌ای و ارتقا کیفیت مواد مصرفی رو‌به‌رو باشیم. 

 

 اگرچه کیا هنوز جزئیات دقیقی را از ویژگی‌های فنی نسخه فیس‌لیفت K9 منتشر نکرده است، اما به نظر می‌رسد که K9 جدید در دو نسخه با محور محرک عقب و 4 چرخ محرک عرضه شود. پیشرانه 8 سیلندر V شکل 5 لیتری با 419 اسب بخار قدرت و  پیشرانه V6  با توانایی تولید 250 تا  311 اسب بخار قدرت قوای محرکه کیا K9 را تشمکیل خواهند داد.

 

با معرفی رسمی این محصول در ماه آینده، جزئیات بیش‌تری در مورد بازار هدف، مشخصات فنی و قیمت دقیق آن منتشر خواهد شد. 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه