شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نیسان جوک 2024
نمایشگر بزرگ‌تر، نسخه N-Sport و بازگشت رنگ زرد محبوب

نیسان با هدف احیای جایگاه خود در سگمنت شلوغ شاسی‌بلندهای کوچک و فشرده، مدل جوک را برای سال ۲۰۲۴ به‌روزرسانی کرد. اگرچه نما و طراحی خارجی خودرو تقریبا دست‌نخورده باقی مانده اما فضای داخلی آن با صفحه نمایش بزرگ‌تر و برخی تغییرات دیگر، متحول شده است. بازگشت رنگ زرد آشنای این خودرو و اضافه کردن سطح تجهیزاتی N-Sport به آن از سایر تغییرات مهم نیسان جوک ۲۰۲۴ محسوب می‌شوند.


نمایشگر ۱۲.۳ اینچی جدید در بالای داشبورد با طراحی تازه قرار گرفته و کمی هم به سمت راننده جای گرفته است. این صفحه به عنوان تجهیزات استاندارد قرار دارد و می‌توان آن را با یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی دیگر به عنوان پنل ابزار دیجیتالی ترکیب کرد. سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی به‌روزشده اکنون از Android Auto و Apple CarPlay نیز پشتیبانی می‌کند و به یک سیستم تشخیص دستورات صوتی هم مجهز است.


نیسان می‌گوید که چرم به کارگرفته‌شده در فرمان خودرو اکنون مرغوب‌تر و نرم‌تر است، داشبورد آن بزرگ‌تر است و از صندلی‌های جدید در تقریبا تمام تریم‌ها استفاده شده است. علاوه بر این، تجهیزات دیگری مثل ترمزدستی الکتریکی، شارژر بدون سیم و پورت‌های USB-A و USB-C برای تمام سرنشین‌ها باعث شده که نیسان جوک منطبق با استانداردهای سگمنت خود برای سال ۲۰۲۴ باشد.


تغییرات نمای خارجی خودرو محدود به چرخ‌های جدید ۱۹ اینچی و متنوع‌تر شدن گزینه‌های رنگ بدنه است. برگشتن رنگ زرد مخصوص جوک که از نسل اول آن دیگر در دسترس نبود نیز از دیگر تغییرات این قسمت محسوب می‌شود. نیسان می‌گوید که مشتری‌ها مدام درخواست جوک‌های زردرنگ داشتند و برند در این به‌روزرسانی، به این تقاضا پاسخ داده است. البته رنگ زرد جدید در مقایسه با نسل اول، کمی کم‌رنگ‌تر است.


نیسان جوک N-Sport از عناصر جذاب‌تری مثل رنگ مشکی برای سقف، ستون‌ها، چرخ‌ها، آینه‌ها و جلوپنجره بهره می‌برد و در فضای داخلی آن هم تودوزی زردرنگ با سطوح چرمی آلکانتارا دیده می‌شود.


نسل دوم نیسان جوک در سال ۲۰۱۹ معرفی و جوک هایبرید نیز در ۲۰۲۲ عرضه شد. فیس‌لیفت ۲۰۲۴ این کراس‌اوور کوچک، تغییراتی در مشخصات و عملکرد فنی آن نداشته و همچنان، دو گزینه در بخش پیشرانه آن دیده می‌شود. انتخاب اول یک پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ است که می‌تواند ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر تولید کند و قدرت تولیدشده را توسط یک جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یا ۷ سرعته DCT به محور جلو بفرستد.


نسخه قدرتمندتر و کم‌مصرف‌تر جوک هایبرید، پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر تنفس‌طبیعی ۹۳ اسب بخاری را با یک موتور الکتریکی که توانایی تولید ۴۸ اسب بخار را دارد ترکیب می‌کند. این نسخه مجهز بسته باتری ۱.۲ کیلووات ساعتی و جعبه‌دنده انحصاری اتوماتیک است که قدرت را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.


تولید نیسان جوک ۲۰۲۴ در مرکز تولیدی ساندرلند در انگلستان شروع شده و انتظار می‌رود که در ماه‌های آتی، اولین دستگاه‌های آن به صاحبان جدید تحویل داده شوند. قیمت‌گذاری مربوط به این فیس‌لیفت با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه رسمی اعلام خواهد شد. رقبای نیسان جوک در اروپا محصولاتی مثل فورد پوما، پژو ۲۰۰۸، اوپل موکا، اشکودا کامیک و رنو کاپتور است.

نظر دهید


در همین زمینه