شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فورد GT ادیشن LM
با نشان ساخته شده از میلنگ

 

فورد آخرین نمونه از سری اسپشیال ادیشن و به طور کل مدل GT خود را تحت عنوان LM ادیشن معرفی کرد. این خودرو به مناسبت برد فورد جی‌تی در مسابقات لمانز سال 2016 پاییز سال جاری تولید خواهد شد. از نظر طراحی خارجی و داخلی تغییراتی در آن صورت گرفته تا این نمونه را از دیگر مدل‌های اسپشیال ادیشن متمایز کند.


رنگ اصلی بدنه این نمونه Liquid Silver است که خریداران می‌توانند خط‌های قرمز و یا آبی را (خودروی برنده در کلاس LMGTE Pro از همین ترکیب رنگ استفاده می‌کرد) برای آن سفارش دهند. این خط‌های آبی و یا قرمز در مکان‌هایی فیبر کربنی مانند رکاب‌های جانبی و زیر درها، اسپلیتر جلو، خروجی هوای کنار درب پیشرانه، دفیوزر عقب، پایه و بخش از درپوش آینه جانبی استفاده می‌کند.


داخل رینگ‌های 20 اینچی فیبر کربن مشکی رنگ که با مهره‌ها تیتانیومی بسته می‌شود نیز از رینگ‌های آبی و یا قرمز انتخاب شده استفاده خواهد شد که با کلیپر‌های ترمز مشکی رنگ برمبو تضاد زیبایی را ایجاد می‌کند. اگزوز‌های تیتانیومی و بج GT LM با استفاده از پرینتر سه بعدی ساخته شده‌اند.


رنگ‌های آبی و قرمز تنها برای بدنه استفاده نمی‌شود و داخل کابین نیز همچنان مشهود هستند. به طور مثال پوشش آلکانترا صندلی‌ فیبر کربن راننده به همان رنگ انتخاب شده تزئین می‌شود و صندلی سرنشین با همان جنس به رنگ مشکی با دوخت به رنگ صندلی راننده ساخته خواهد شد. داشبورد از جنس چرم سیاه و آلکانترا پوشیده شده تا همراه با ستون‌ها و پوشش داخل سقف که از نوع آلکانترا است و همینطور تزئینات کنسول میانی و مرکزی فیبرکربن هماهنگ باشد.

 


در آن مسابقه و کلاس، خودرو سوم و چهارم نیز فورد جی‌تی بودند و حالا فورد از خودرو شماره 69 که مسابقه را در مقام سوم به پایان رساند یک یادگاری در هر 20 دستگاه قرار داده است. میلنگ این خودرو پودر شده و با تکنولوژی چاپ سه بعدی از آن بج روی داشبورد که طرحی از خودرو، پرچم پایان، نوشته N999 و GTLM را بر روی خود دارد را ساخته‌اند.


قوای محرکه این نمونه نیز از نوع 6 سیلندر 3.5 لیتر اکوبوست به قدرت 660 اسب‌بخار است. فورد جی‌تی ماه دسامبر به آخر خط خود می‌رسد؛ با تولید این 20 دستگاه فورد که در پی تولید 1350 دستگاه از این خودرو بود آن را متوقف می‌کند. این خودرو تنها به افراد مورد تایید شرکت فروخته خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه