شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید ب‌ام‌و سری 4 گرن‌کوپه با مدل 2022 معرفی شد
AutomobileFa - 2022 BMW 4-Series Gran Coupe

بزرگ‌تر و مدرن‌تر از نسل قبلی

 

 زمانی که نسل اول ب‌‌ام‌و سری 3 در دهه 1970 میلادی معرفی شده فقط در قالب یک کوپه دو در برای عرضه در نظر گرفته شده بود. چند نسل بعد ب‌ام‌و تصمیم گرفت تا نسخه چهار در سری 3 را نیز تولید و عرضه کند. باز بعد از گذشت زمان دست به تغییر دیگری در سنت تولید محصولاتش زد و نسخه کوپه را به کلی از سری 3 حذف کرد و تولید اتومبیل‌های کوپه در آن اندازه را با عنوان سری 4 ادامه داد.

 

سری چهار ب‌ام‌و را می‌توان در حقیقت نسخه کوپه سری‌ 3 دانست. اما عرضه سری 4 فقط به نسخه کوپه محدود نمی‌شود و نسخه‌های کانورتیبل و گرن‌کوپه آن همزمان تولید و عرضه می‌شوند. تفاوت گرن کوپه در طراحی قسمت انتهایی خودرو است که صندوق کوتاهی دارد و شیب سقف و نحوه رسیدن آن به انتهای خودرو استایل کوپه را تداعی می‌کند.

 

اکنون ب‌‌ام‌و نسخه گرن‌کوپه نسل دوم سری چهار را معرفی کرده است. گرن‌کوپه جدید بزرگ‌تر از قبل ظاهر شده و همانطور که انتظار می‌رود از فناوری‌ها و امکانات بیشتری نیز برخوردار است. و البته این اتومبیل نیز از جلوپنجره عظیم و بحث‌برانگیز جدید ب‌‌ام‌و بی‌نصیب نمانده است!

 

 

طراحی و ویژگی‌های ظاهری نسل دوم سری چهار گرن‌کوپه

گرن‌کوپه جدید در نگاه اول همان ظاهر i4 الکتریکی را به نمایش می‌گذارد. چنان که هر دو اتومبیل از بدنه و چراغ‌های یکسان سود می‌برند. اتومبیل پیش روی ما از هر سمت که در نظر بگیریم بزرگ‌تر از قبل است. هم ارتفاع و هم طول و عرض بیشتری نسبت به قبل دارد. به منظور کنترل بهتر جریان هوا پیرامون بدنه این اتومبیل یک از یک دریچه کنترلی فعال استفاده شده تا هم خودرو از نظر آیرودینامیکی عملکرد بهتری داشته باشد هم هوای مورد نیاز پیشرانه را بهتر تامین کند. ب‌ام‌و ضریب درگ 0.28 را برای مدل 430i اعلام کرده است.

 

به منظور کنترل بهتر جریان هوا پیرامون بدنه این اتومبیل یک از یک دریچه کنترلی فعال استفاده شده تا هم خودرو از نظر آیرودینامیکی عملکرد بهتری داشته باشد هم هوای مورد نیاز پیشرانه را بهتر تامین کند. ب‌ام‌و ضریب درگ 0.28 را برای مدل 430i اعلام کرده است.

 

پیشرانه و مشخصات فنی

خبری هیجان انگیزی در شروع عرضه گرن‌کوپه جدید نیست و یک انتخاب صریح بین تیپ دیفرانسل عقب 430i و تیپ تمام‌چرخ محرک M440i xDrive پیش روی خریداران آن قرار دارد. مانند دیگر محصولات ب‌‌‌ام‌و با پسوند 30، پیشرانه‌ دو لیتری چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر با 255 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور توان 430i گرن‌کوپه جدید را تامین می‌کند. در مدل M440i نیز مانند دیگر برادرانش پیشرانه‌ شش سیلندر خطی 3.0 لیتری با 382 اسب بخار و 500 نیوتن‌متر گشتاور قرار دارد. مانند X4 و X3 جدید نیز به همراه این پیشرانه یک موتور الکتریکی قرار گرفته تا سامانه هیبریدی 48 ولتی را تشکیل دهند. جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار به طور استاندارد در این خودرو تعبیه شده است.

 

دمپرهای تطبیق‌پذیر از آپشن‌های قابل انتخاب خواهد بود و به صورت استاندارد روی این خودرو تعبیه نشده‌اند. خریداران 430i اگر پیشرانه ضعیف‌تر نسیبشان می‌شود اما می‌توانند فرمان‌پذیری دقیق و تیزی را به دست آورند. کافی است یکی از دو پکیج M440i را به صورت آپشن خریداری کنند. پکیج M Sport دمپرهای سفت‌تر، رینگ‌های 19 اینچی و فرمان اسپرت متفاوتی را به همراه دارد. از طرف دیگر پکیج Dynamic Handling نیز ترمزهای بزرگ‌تر M440i و دیفرانسیل قفل‌دار فعال عقب را به همراه دمپرهای تطبیق‌پذیر برای خریدار شامل می‌شود.

 

بعید نیست ب‌ام‌و نسخه‌های بیشتری به سری چهار اضافه کند، که البته تعدادشان زیاد نخواهد بود. از آن جا که خودروساز آلمانی فناوری xDrive را برای 430i دو در عرضه می‌کند، منطقی است که این انتخاب را برای خریداران مدل چهار در این خودرو نیز فراهم کند. اما معرفی گرن‌کوپه M4 از سوی ب‌ام‌و دور از انتظار خواهد بود چرا که سایه‌اش به شدت بر بازار M3 سدان سنگینی خواهد کرد.

 

نظر دهید