شبکه‌های اجتماعی

وی لَته در کنار موکا و ماکیاتو
Automobile Farsi - 2021 WEY Latte

منوی قهوه وی کامل می‌شود

 

گریت‌وال در حال گسترش خانواده قهوه (Coffee) در برند زیر مجموعه خود "وی" (WEY) است. از آغاز سال 2021 دو مدل موکا و ماکیاتو به بازار عرضه شده‌اند و حالا این سومین شاسی‌بلند WEY است که در کنار دو مدل دیگر به خانواده قهوه گریت‌وال اضافه می‌شود.


وی لاته هرچند از نظر اندازه بین دو مدل دیگر قرار می‌گیرد، اما به دنبال سبک یکسانی که طراحان گریت‌وال پیش گرفته‌اند، این سه اتومبیل شباهت زیادی با هم دارند. وی‌ لاته را تنها در جزئیات می‌توان از آن دو مدل دیگر متمایز کرد؛ به طور مثال سپرهای لاته با نوارهای کروم تزئین شده و چراغ‌های روی سپر عقب به صورت افقی طراحی شده است در حالی‌که در دو مدل دیگر خانواده قهوه گریت‌وال، این چراغ‌ها عمودی در نظر گرفته شده است.

 

     بخوانید -> وی ماکیاتو رونمایی شد


وی‌ لاته روی پلت‌فرم مدولار LEMON شرکت گریت‌وال طراحی شده و اندازه آن به ترتیب در طول، عرض و ارتفاع، 4668،1890 و 1730 میلی‌متر است و فاصله دو محور آن نیز 2745 میلی‌متر بوده و چرخ‌های در نظر گرفته شده برای آن مشابه دو مدل موکا و ماکیاتو بوده که 19 یا 20 اینچی است. در این کلاس از ابعاد اندازه وی لاته را می‌توان با نیسان X-Trail و میتسوبیشی اوتلندر مقایسه کرد.
در تمام خانواده قهوه گریت‌وال طراحی داخلی از تم مشابهی استفاده شده است. شاید مهم‌ترین آن نمایشگر کوچک پشت فرمان آن‌ها اشاره کرد که داده‌های جزئی روی آن درج شده و داده‌های اصلی روی نمایشگر مجازی به صورت پروجکشن به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین از قابلیت‌های این نمایشگر، استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده برای سیستم مکان‌یابی اتومبیل است.


در میانه داشبورد اتومبیل دو نمایشگر لمسی به کار گرفته شده که یکی از آن‌ها بزرگ‌تر بوده و در بالا قرار گرفته و وظیفه کنترل سیستم صوتی و تنظیمات عمومی اتومبیل را برعهده داشته و نمایشگر کوچک‌تر، پایین‌تر در نظر گفته شده و سیستم تهویه اتومبیل با آن کنترل می‌شود.


وی لاته تنها در یک نسخه هیبریدی تولید شده که نباید با خودروهای پلاگین هیبرید اشتباه گرفته شود. سیستم LEMON DHT در واقع از یک سیستم سریالی بهره می‌برد. بدین شکل که در سرعت پایین (تا 35 کیلومتر بر ساعت) تنها پیشرانه الکتریکی خودرو عمل کرده و پیشرانه بنزینی در حالت ژنراتور عمل می‌کند و برای شتاب گیری پیشرانه احتراق داخلی نیز وارد مدار می‌شود. به جای گیربکس‌های معمول، گریت‌وال از گیربکس دو مرحله‌ای با مکانیزم تغییر رباتیک استفاده کرده که درگیری دنده دوم در حدود سرعت 65 کیلومتر بر ساعت اتفاق می‌افتد.
پیشرانه بنزینی توربوشارژ 1.5 لیتری وی لاته 156 اسب‌بخار قدرت داشته و پیشرانه الکتریکی آن زیر کاپوت خودرو قرار گرفته است که در نهایت توان تولیدی این دو پیشرانه نزدیک به 238 اسب‌بخار است. باتری‌های لیتیومی این اتومبیل زیر صندلی عقب تعبیه شده و 1.7 کیلووات ساعت قدرت دارد.


وی لاته تابستان به بازار چین عرضه خواهد شد و این آخرین مدل از سری خانواده قهوه در زیر مجموعه گریت‌وال نخواهد بود. گریت‌وال نام «کاپوچینو» را نیز به ثبت رسانده، اما معلوم نیست برای کدام محصول از این نام استفاده خواهد شد، زیرا گریت وال برنامه گسترده‌ای برای توسعه محصول تا سال آینده دارد. با این حال برخی منابع کاپوچینو را یک کراس اوور بزرگ هفت نفره می‌دانند.
گریت وال قصد دارد تا سال 2022 نه محصول دیگر معرفی کند. این شرکت به تولید خودروهای سدان و دیگر سگمنت‌ها باز خواهد گشت، هر چند که تا پیش از سال 2016 در دیگر سگمنت‌ها موفقیت چندانی نداشت و فروش پایین را تجربه کرده بود. با این حال نخستین سدان این شرکت نیز آماده است و تابستان گذشته در قالب یک کانسپت به نمایش درآمد.

 

نظر دهید


در همین زمینه