شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مینی کانتری‌من EV
بُرد پیمایش 461 کیلومتر

 

مینی کانتری‌من الکتریکی جدید به عنوان اولین محصول ساخت آلمان و بزرگترین نمونه در خط تولید این شرکت رسما معرفی شد.


کانتری‌من جدید 4433 میلی‌متر طول، 1843 میلی‌متر عرض و 1656 میلی‌متر ارتفاع دارد. این خودرو 130 میلی‌متر کشیده‌تر و 60 میلی‌متر بلندتر از نسل قبلی خود است. این مدل در دو نوع کانتری‌من E و کانتری‌من SE All4 تولید و عرضه خواهد شد که از نظر قدرت و بُرد مسافت با یکدیگر متفاوت هستند.


کانتری‌من E از یک موتور الکتریکی نصب شده در جلو بهره می‌برد که 201 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این نمونه با یکبار شارژ می‌تواند 461 کیلومتر بُرد مسافت در چرخه WLTP به ثبت برساند.


نسخه SE All4 از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که 308 اسب‌بخار قدرت و 494 نیوتن‌متر گشتاور را به هر چهارچرخ منتقل خواهد کرد. این نمونه با یکبار شارژ می‌تواند مسافت 433 کیلومتر را طی کند.


در روز رونمایی، صحبتی از ظرفیت باتری‌ها نشد اما پیش از اینکه این نمونه به صورت رسمی معرفی شود، در خبرها صحبت از پک باتری 54 کیلووات ساعت برای نمونه E و پک باتری 64 کیلووات ساعت برای نمونه SE بود. با توجه به اینکه ظرفیت باتری‌ها مشخص نشده اما مینی به شارژرهای AC 22 کیلووات و DC 130 کیلووات اشاره کرده است.


نسخه E می‌تواند طی مدت زمان 8.6 ثانیه و نسخه SE در 5.6 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و در ادامه به بیشینه سرعت 170 و 180 کیلومتر بر ساعت برسد.

 


از نظر ظاهری نمای مینی کانتری‌من EV به شدت به روز و جذاب شده است. نمای رو به رو از جلوپنجره هشت ضلعی جدید بهره می‌برد که در مرکز آن راداری قرار گرفته که برای دستیار رانندگی سطح 2 استفاده می‌شود. چراغ‌های LED قابل تنظیم نیز یکی دیگر از ارکان جدید این نما محسوب می‌شود.


نمای جانبی مینی کانتری‌من EV به واسطه رنگ متفاوت سقف که با توجه به رنگ مشکی ستون‌ها معلق به نظر می‌رسد، رینگ‌های 20 اینچ همرنگ سقف و طرح جدید ستون C که با شیشه و ستون D ادغام شده به شدت جذاب به نظر می‌رسد. نمای عقب نیز با چراغ‌های flush حالا طراحی پخته‌تر و جذاب‌تری دارد.


نمای داخلی مینی کانتری‌من EV از نمای خارجی آن بسیار جذاب‌تر و متفاوت‌تر طراحی شده است. داشبورد از جنس پارچه درست شده که زیر آن نورپردازی‌ها منحصر به فرد دیده می‌شود. در مرکز، نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی دایره‌ای شکل با سایز 9.4 اینچ قرار گرفته که تمامی اطلاعات اعم از سرعت و دور موتور تا نقشه و ... را نشان می‌دهد. این نمایشگر از سیستم عامل ورژن 9 این شرکت استفاده می‌کند که فرامین صوتی را دریافت و می‌توان آن را شخصی سازی کرد.


از ویژگی‌های این کراس‌اوور می‌توان به سقف پانوراما با قابلیت تقسیم بندی و جا به جایی ردیف دوم تا 130 میلی‌متر به صورت طولی اشاره کرد که باعث می‌شود فضای پا و یا فضای بار بیشتری در اختیار قرار بگیرد. فضای بار در حالت عادی 460 لیتر و زمانی که ردیف دوم تا شود 1450 لیتر خواهد شد.


خریداران می‌توانند یک هوک الکتریکی سفارشی بر روی این خودرو سفارش دهند که 1200 کیلوگرم را به پشت خود بکشد.


چهار تریم Essential, Classic, Favoured, JCW برای مینی کانتری‌من EV در نظر گرفته شده است. تریم پایه از صندلی‌های اسپرت پارچه‌ای استفاده می‌کند در حالیکه تریم کلاسیک فرمان دو پر را به نسخه سه پر با پایه پوشیده شده از پارچه تبدیل خواهد کرد. تریم Favoured تزئینات مشکی رنگ را به داشبورد و رودری‌ها و لوگو برجسته مینی را به صندلی‌های اسپرت اضافه می‌کند.


تریم JCW با نسخه کانتری‌من جان کوپر ورکز که هنوز معرفی نشده فرق دارد. این تریم اسپرت ترین تریم مینی محسوب می‌شود که از همان صندلی‌ها با نگهدارنده‌های جانبی و پارچه‌های چند رنگ و چرم مصنوعی پوشیده شده است.


مینی کانتری‌من EV اواخر امسال در کارخانه ب‌ام‌و در لایپزیش تولید خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه