شبکه‌های اجتماعی

کیا سلتوس رونمایی شد

کامپکت کراس‌اوور جدید کیا در راه بازار

در حالی که اروپا مشتاق دیدن جدیدترین کیا در 26 ژوئن 2019 با نام XCeed بود، دیگر نقاط جهان آماده شدند تا با کیا سلتوس آشنا شوند. بحث این کامپکت کراس‌اوور کیا در واقع از فوریه 2018 آغاز شد، جایی که مدل مفهومی از این شرکت با نام SP به نمایش درآمد و در مارس 2019 با رونمایی از مدل مفهومی نزدیک به نسخه تولید و همچنین درپی آن تیزر خیلی کوتاهی از آن نظر بسیاری به سمت کیا سلتوس جلب شد و در نهایت این اتومبیل در پایتخت کشور هند به نمایش درآمد. کیا سلتوس رقیب دیگری برای اتومبیل‌هایی مثل هیوندای کونا و مزدا CX-3 است که تا پایان 2019 وارد بازار خواهد شد.
طراحی ظاهری کیا سلتوس به طور مشخص از طراحی دو مدل مفهومی SP و SP Signature تاثیر گرفته است و در واقع خبر از یک روند جدید در طراحی شاسی‌بلند‌های کیا می‌دهد. به طور نمونه در کیا سلتوس جدید، تعبیر جدیدی از طراحی بینی ببر که در جلوپنجره خودروهای کیا طراحی می‌شود، ارائه شده است.
تایرهای به کارگرفته شده برای کیا سلتوس در سه اندازه مختلف عرضه خواهد شد، اندازه تایرهای این اتومبیل 16تا 18 اینچی است.

 

 {gallery}gallery/2019/Kia-Seltos{/gallery}


هرچند هنوز به طور رسمی تصویری از داخل کیا سلتوس منتشر نشده است، اما بر اساس طراحی‌ها به نظر می‌رسد هدف اصلی کیا، جذب مشتریان جوان بوده و با استفاده از تکنولوژی‌های به روز در این اتومبیل و کیفیت بالای مواد استفاده شده در آن سعی در تحقق این امر خواهد داشت.
از ویژگی‌های اعلام شده برای کیا سلتوس می‌توان به نمایشگر سرگرمی 10.25 اینچی اشاره و هنوز مشخص نیست کیا از نمایشگر 12.3 اینچی پشت فرمان که پیش از این برای کیا XCeed نیز استفاده شده، بهره گرفته باشد و باید تا انتشار تصاویر داخلی کیا سلتوس صبر کرد. همچنین کیا سلتوس از هشت بلندگو مدل Bose استفاده می‌کند که با توجه به تیپ خودرو تعداد و کیفیت آن متفاوت است.
کیا دو پیشرانه متفاوت بنزینی برای کیا سلتوس در نظر گرفته است، کیا برای مدل‌هایی که برای بازار کره عرضه خواهد شد از پیشرانه بنزینی 2 لیتری تنفس طبیعی با توان 147 اسب‌بخار که پیش از این در برخی مدل‌های کیا سراتو نیز به کار گرفته شده است، استفاده می‌کند. کیا سلتوس مخصوص بازار کره، دیفرانسیل جلو بوده و از جعبه دنده CVT بهره می‌برد. دیگر پیشرانه به کار گرفته شده برای کیا سلتوس نمونه 1.6 لیتری توربو شارژ بنزینی است که 174 اسب‌بخار قدرت دارد. همچنین کیا سلتوس در این نسخه تمام چرخ محرک طراحی شده که از جعبه دنده 7سرعته دو کلاچه اتوماتیک استفاده می‌کند. همچنین پیشرانه دیزلی برای کیا سلتوس در دسترس که یک نمونه 1.6 لیتری توربودیزل بوده که قدرت آن 134 اسب‌بخار است.

تمام نسخه‌های کیا سلتوس قابلیت استفاده از سه حالت رانندگی معمولی، اکو و اسپرت را دارند که به نسبت سلیقه راننده می‌تواند هریک از این سه حالت را انتخاب کند. بر اساس اعلام کیا، این شرکت تمام امکانات ایمنی و کمک راننده را در این خودرو به کارگرفته، هرچند هنوز اطلاعات دقیقی از آن منتشر نکرده است. با این حال نسخه رونمایی شده در هند مخصوص بازار این کشور بوده و ممکن است دلیل اصلی نامشخص بودن اطلاعات داخلی و امکانات این اتومبیل همین امر باشد، زیرا امکانات ارائه شده برای بازار هند قطعا با امکاناتی که برای دیگر بازارها همچون استرالیا و اروپا به کارگیری شده، متفاوت است و انتشار اطلاعات ارائه شده برای بازار هند می‌توانست انتظارها را از این اتومبیل کاهش دهد. اما قطعا کیا سلتوس از امکاناتی چون شش کیسه‌هوا، سیستم الکترونیکی ABS، ترمز خودکار، سیستم کمک راننده در سربالایی و سنسورهای جلو و عقب بهره خواهد برد. کیا سلتوس همچنین برای نسخه بازار استرالیا توانسته است هر 5 ستاره ایمنی ANCAP را به‌دست بیاورد.

نظر دهید


در همین زمینه