شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - شهرداری تهران
شهرداری به زیرساخت‌ها بپردازد

 همواره در کشور متاسفانه اتلاف منابع بسیاری رخ می دهد و این ناشی از نبود یک استراتژی مشخص برای هر مجموعه ای است.

 

یکی از بخش هایی که همواره در حوزه مدیریتی در کشور حائز اهمیت بوده اند شهرداری ها هستند، شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد خصولتی نه مستقیم زیر نظر دولت هستند و هم از منابع دولتی بهره مند هستند. همین امر نشان می دهد شهرداری ها گاهی فعالیت هایی انجام می دهند که در حیطه وظایف آن ها نیست.

 

در تازه ترین اقدام شهرداری تهران منابع خود را صرف خرید موتور و خودرو برقی و واردات آن کرده است، حال آن که ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز داخلی به تازگی دومین خودرو برقی که کارکرد تاکسی خواهد داشت را معرفی کرد و به زودی وارد کشور می کند.

 

به نظر می رسد شهرداری، نیروی انتظامی و دیگر بخش های دولتی یا خصولتی به جای آن که در وظایف خودروساز دخالت کرده و اقدام به خرید مستقیم خودرو کنند بهتر است با بودجه ای که در اختیار دارند صرف توسعه زیرساخت های شهری مانند همکاری در گسترش جایگاه های شارژ خودروهای برقی، گسترش حمل و نقل عمومی همچون مترو، گسترش اتوبان ها برای کاهش ترافیک استفاده کنند و از ورود به حوزه ای که دانش، تخصص و تجربه لازم را ندارند بپرهیزند.

 

نباید فراموش کنیم با توجه به محدودیت ارزی کشور، محدودیت های منابع ریالی، تورم بالا و همچنین مشکلات مختلف در بخش های متنوع اولین و مهمترین امر عدم دخالت در وظایف ذاتی نهادهای دیگر در کشور و انجام کارهای موازی است.

 

علاوه بر موارد یاد شده دو خودروساز بزرگ کشور امروز این توانمندی را دارند تا که خودرو مورد نیاز کشور در حمل و نقل عمومی همچون اتوبوس و تاکسی برقی را تامین کنند و فقط نیاز به منابع مالی بیشتر است تا بتوانند محدودیت ها را رفع کنند و با استفاده از قراردادهای همکاری، خودرویی را عرضه کنند که ابتدا بتواند تا سال ها در حوزه تامین قطعات  خودرو آن فعالیت کرده و پشتیبانی کند و از طرف دیگر وظایف ذاتی خود را به بهترین نحوه انجام داده و از ظرفیت های موجود در کشور برای رشد تولید خودرو بهره مند شویم.

نظر دهید


در همین زمینه