شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سایپا کوییک
حال دو خودروساز مساعد نیست

 سایپا در شش ماهه امسال به زیان هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی رسیده و این در حالی است که زیان این شرکت در سال گذشته هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است.

در گزارش شش ماهه منتهی به انتهای شهریورماه سایپا، نماد این شرکت منفی دو واحدی را به خود اختصاص داده است که این نسبت نشان ‌از اوضاع وخیم شرکت از منظر صورت‌های مالی می‌دهد.

سایپا در این شش ماهه هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان زیان خالص شناسایی کرده که رشد ۳۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است، زیان هر برگه سهم معادل ۲۹ تومان بوده و این در حالی است که در مدت مشابه سال، سایپا فقط ۱۷ ریال زیان شناسایی کرده بود. حاصل قیمت‌گذاری دستوری در صنعت خودرو این است که در سال گذشته یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان زیان شناسایی کرده است و درحال‌حاضر به زیان هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی رسیده است.

درآمدهای عملیاتی ۳۷ همت و بهای تمام شده ۴۱ همت بوده است که نشان می‌دهد در حوزه فعالیت اصلی بهای تمام شده خودروها بیش از میزانی است که شرکت به فروش می‌رساند، هزینه‌های فروش اداری نیز از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به دو هزار و ۳۰۰ میلیارد رسیده است و سایپا در حوزه عملیات اصلی به زیان پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی رسیده است.

سایپا در شش ماهه امسال سه هزار و ۲۰۰ میلیارد هزینه مالی داشته است که عدد بسیار بزرگی است و رشد ۳۷ درصدی داشته است. با اضافه شدن این هزینه سنگین، زیان شرکت به هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

حال دو شرکت بزرگ خودرو ساز مساعد نیست و نیاز است که تغییرات اساسی در این شرایط فعلی ایجاد شود.

نظر دهید