شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تویوتا کرولا
کرولاهای فراخوان شده شماره‌گذاری شد

از روز شنبه 18 آذرماه شماره‌گذاری خودروهای تویوتا کرولا 1200 سی‌سی آغاز و همچنین قیمت این خودرو در بازار نیز مشخص شد. با ورود تویوتا کرولا 1200 سی‌سی به بازار قیمت این خودرو بین چهار میلیارد تا چهار میلیارد و 150 میلیون تومان در بازار قیمت خورد. این در حالی است که قیمت نهایی این محصول در سامانه فروش یکپارچه خودروهای وارداتی 2 میلیارد و 15 میلیون و 800 هزار تومان تعیین شده است.

 

این نسل از تویوتا کرولا دارای طول، عرض، ارتفاع و فاصله دو محور به ترتیب 4635، 1780، 1455 و 2700 میلی‌متر است که یک سدان سگمنت C به شمار می‌رود. سیستم تعلیق به کار رفته در این نسخه از تویوتا کرولا در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع مستقل با اتصال چند نقطه‌ای است.

 

در بخش قوای محرکه اما تویوتا کرولا با پیشرانه 1.2 لیتری 4 سیلندر توربو شارژ به بازار ایران راه پیدا می‌کند. این پیشرانه که دارای حجم دقیق 1197 سی‌سی است توانایی تولید 116 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور را دارا است. جعبه دنده‌ای که با این پیشرانه همراه شده است از نوع CVT اتوماتیک با شبیه‌سازی 10 سرعته است.

 

گفتنی است این دست از تویوتا کرولاهای عرضه شده در شرایطی که این محصول هنوز به صورت عمده وارد بازار کشور نشده و به درست مشتریان نرسیده، شرکت تویوتا در بیانیه‌ای رسمی یکی از فراخوان‌های بزرگ خود را در بازار چین را اعلام کرده است. این فراخوان ۵۷۰ هزار دستگاه تویوتا را که در بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ در خطوط تولید شرکت‌های FAW و GAC که هر دو شریک تجاری تویوتا در چین به شمار رفته و محصولات تویوتا را در این کشور مونتاژ و تولید می‌کنند شامل می‌شود.

 

        بخوانید ->  خطر آتش‌سوزی در کمین کرولاهای وارداتی معین خودرو

 

نکته قابل توجه این است که شرکت معین خودرو تویوتا کرولاهای وارداتی خود را از کارخانه FAW چین خریداری کرده است و نوشته‌هایی به زبان چینی و لوگوی FAW در جای جای پلاک‌های نصب شده در خودرو و بسیاری از قطعات کرولاهای وارداتی معین خودرو مشاهده می‌شود. بنابراین تمامی تویوتا کرولاهایی که توسط این شرکت تا کنون وارد بازار کشور شده و یا در گمرک در صف ترخیص قرار دارد نیز شامل این فراخوان بزرگ تویوتا در چین خواهند شد.

نظر دهید


در همین زمینه