شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - تیگارد X35
با محدود قیمتی 950 میلیون تا 1.050 میلیارد تومان

 

تیگارد X35 که ابتدای امسال توسط تیگارد موتور رونمایی شده بود، تا پایان سال جاری آماده فروش می شود. فروش اولین محصول تیگارد موتور در حالی به روزهای پایانی سال 1401 موکول شده که پیش از این قرار بود در بهمن ماه در بورس کالا عرضه شود.


تیگارد موتور قصد دارد فروش کراس اوور X35 را در محدوده قیمتی 950 تا 1 میلیارد‌ و 50 میلیون تومان آغاز کند. فروش حدود 200 دستگاه از این خودرو در شرایطی آغاز خواهد شد که شبکه نمایندگان این شرکت با سه نماینده در شهرهای شیراز، تهران و بابل برای فروش و خدمات پس از فروش آماده شده است. تیگارد موتور سال آینده سه نماینده دیگر در شهرهای تبریز، اصفهان و مشهد به نمایندگان کنونی خود اضافه خواهد کرد.


تیگارد X35 یک کراس‌اوور کامپت است که در کارخانه دیار خودرو در شهر گلپایگان مونتاژ می‌شود. این خودرو به صورت CKD وارد ایران شده و با عمق داخلی سازی حدود 17 درصدی در ایران تولید می‌شود. تیگارد X35 با سه رنگ سفید، مشکی و قهوه‌ای تولید شده و احتمالا در آینده رنگ‌های بیش‌تری پیش روی مشتریان این خودرو قرار خواهد گرفت.


تیگارد موتور قصد دارد سال آینده 2000 دستگاه تیگارد X35 را تولید و روانه بازار کند. این شرکت قصد دارد در کنار کراس‌اوور کامپکت خود، محصولات دیگری را نیز به بازار عرضه کند که هنوز جزئیاتی از مدل‌های آتی اعلام نشده است.


تیگارد X35 در ایران به یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز شده که با حجم 1.5 لیتر توان تولید 147 اسب‌بخار و 210 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. نیروی این موتور توسط یک جعبه دنده CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع نیمه مستقل میله پیچشی است و ترمزهای آن در جلو و عقب به ترتیب دیسکی خنک شونده و دیسکی است. تیگارد X35 همچنین به سیستم‌های کمکی مانند سیستم کنترل کشش (TCS)، برنامه کنترل پایداری (ESP) و سیستم کمک شروع حرکت در سربالایی (HAC) مجهز است.


اندازه تیگارد X35 در طول، عرض و ارتفاع 4325، 1830 و 1640 میلی‌متر و فاصله بین دو محور این خودرو نیز 2570 میلی‌متر است. با این حال کابین آن فضایی بزرگ و راحت برای سرنشین‌های هر دو ردیف ارائه می‌دهد.


مهم‌ترین امکانات در نظر گرفته شده برای تیگارد X35 شامل فرمان برقی، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، کنترل‌های سیستم صوتی روی فرمان، سانروف پانوراما، دو کیسه هوا، سنسور پارک، دوربین دنده عقب، استارت دکمه‌ای، آینه‌ها و شیشه‌های برقی، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، رینگ‌های 17 اینچی آلیاژی و تنظیم دیجیتالی سیستم تهویه مطبوع اشاره کرد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه