شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سوبا M4 و T5 فردا موتورز در ناوگان تشریفات سران
در ایران اکسپو صورت می‌گیرد

 

نمایشگاه خودروی ایران اکسپو 2023 در حال برگزاری است و بیش از هزار نفر مهمان خارجی برای بازدید از این نمایشگاه آمده است. در این رویداد اقتصادی و فرهنگی وزرای کشورهای خارجی، مقامات سیاسی دولت‌ها و فعالان سرشناس اقتصادی خارجی به دعوت دولت ایران به تهران آمده اند و فردا موتورز با محصولات سوبا M4 و FMC T5 یکی از اصلی ترین تامین کنندگان خودروهای تشریفات سران خارجی در این روزها شده است.


با توجه به تعداد زیاد مهمانان خارجی در کنار ناوگان تشریفات رسمی دولت، خودروهای در اختیار سفارتخانه‌ها و خودروهای تجاری VIP با توجه به برخی ویژگی‌ها مسئولیت حمل و نقل و تشریفات رسمی تعدادی از مهمانان سرشناس دولت بر عهده فردا موتورز است و این شرکت خودروساز خصوصی، سوبا M4 و کراس اوور T5 را جهت این امور حمل و نقلی خاص آماده کرده است. خودروهای ناوگان تشریفات در مراسم‌های رسمی دولتی باید در بحث فضای کابین، سواری نرم و قابلیت حرکتی جایگاه خوبی را داشته باشند تا مهمانان VIP در هنگام تردد با مشکلی مواجه نشوند. در حال حاضر سوبا M4 فردا موتورز تنها خودروی مونتاژی با قابلیت تشریفاتی به صورت استاندارد است و از سویی FMC T5 در جایگاه یک کراس اوور 5 نفره، بیشترین فضای کابین را در اختیار سرنشینان‌ می‌گذارد. از همین رو برای تردد مهمانان خاص دولت در شهر تهران و رفت و آمدهای تشریفاتی، تعدادی سوبا M4 و FMC T5 وارد این ناوگان شده‌اند.

 

سوبا M4 که با نشان FMC در کارخانه سمنان فردا موتورز مونتاژ‌ می‌شود، به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر TGDi ساخت میتسوبیشی شنیانگ مجهز است و 195 اسب بخار قدرت را با گشتاور 280 نیوتن متر به جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک WDCT منتقل‌ می‌کند. این خودروی 7 نفره در کنار داشتن کیسه هوای پرده ای کامل، جانبی جلو و رو به روی سرنشینان جلو به کیسه هوای جانبی سرنشینان عقب هم مجهز است و با صندلی‌های برقی ردیف دوم به همراه سردکن و گرمکن هوشمند، ایمنی و راحتی بیشتر را برای مهمانان خارجی فراهم کرده است. امکاناتی مانند سقف پانوراما، تهویه مستقل ردیف عقب، نور پردازی کابین، پشت سری‌های فرست کلاس، میز تاشوی ردیف دوم، ماساژور 8 نقطه ای 5 حالته راننده، دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، شیشه‌های دودی استاندارد، رادار خط خوان تطبیقی، نور بالای اتوماتیک، تریم داخلی چرم دو رنگ، اخطار ترمز اضطراری و... باعث شده است تا سوبا M4 به عنوان لوکس ترین و تشریفاتی ترین خودروی مونتاژی در مهم ترین رویداد اقتصادی سران کشورهای مختلف در ایران اکسپو حضور داشته باشد.

 


کراس اوور FMC T5 هم با پیشرانه 1.5 لیتری توربو 156 اسب بخار و 230 نیوتن متر به همراه جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک AT و ویژگی هایی مانند پاکسازی هوای کابین، نور پردازی کابین، سقف پانوراما، دریچه تهویه مستقل ردیف دوم، شش کیسه هوای 10 نقطه ای و... توانسته است که با فضای کابین جادارتر از رقبای خود به عنوان خودرویی دیگر در این ناوگان حمل و نقل تشریفاتی دیده شود.


نمایشگاه ایران اکسپو تا 20 اردیبهشت 1402 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برقرار است و طی روزهای گذشته، مقامات کشورهای آسیایی، کشورهای حاشیه خلیج فارس، اروپایی و آمریکای جنوبی به دعوت دولت ایران برای بازدید به تهران آمده اند.

 

نظر دهید