شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - خودرو لوکس
سازمان امور مالیاتی گزارش داد

 گزارش سازمان مالیاتی کشور نشان می دهد از سال 1400 تا بهمن ماه سال گذشته ، میزان مالیات وصولی از خودروهای سواری گران قیمت به حدود 1500 میلیارد تومان رسیده است، این در شرایطی است که مالیات دوهزار و ۸۰۰میلیارد تومانی  توسط این سازمان پیش بینی شده بود. دریافت مالیات از خودروهای لوکس، از سال ۱۳۹۹ در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفت اما اجرایی شدن آن به سال ۱۴۰۰ موکول شد. طبق این قانون، هر سال دولت، معیاری را برای تعیین خودروهای لوکس اعلام می‌کند.

سازمان امور مالیاتی با کسب اطلاعات از فراجا در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۷۰هزار خودرو، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۶۴هزار خودرو و برای ۱۴۰۲ نیز ۱۶۳هزار خودرو را برای دریافت مالیات شناسایی کرد. به گفته یک مسول سازمان امور مالیاتی، برای سال ۱۴۰۰ دوهزار میلیارد تومان و برای سال ۱۴۰۱ دوهزار و ۲۰۰میلیارد تومان و برای سال ۱۴۰۲ نیز مجموعا دوهزار و ۸۰۰میلیارد تومان مالیات خودرو‌های گران‌قیمت و لوکس محاسبه شده بود. با این حال ، آخرین امار از اخذ مالیات 1500 میلیارد تومانی در سال 1402 حکایت دارد.

بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۳، خودروهایی که قیمت روز آن‌ها بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باشد، باید یک درصد مالیات پرداخت کنند. بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲، خودروهایی با ارزش بیش از ۳ میلیارد تومان، مشمول یک درصد مالیات بودند. با این حال در سال 1401 خودروهایی با ارزش کمتر از یک میلیارد تومان از پرداخت مالیات معاف شده بودند.

نظر دهید