شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هوندا سیویک سدان اسپرت
قفل عرضه گسترده به ایران باز می‌شود؟

وبسایت خبری چرخان مدعی شده که چند محصول هوندا در حال آماده شدن برای عرضه در بازار داخل کشور هستند. طبق اطلاعات منتشرشده توسطاین وبسایت، درخواست واردات حداقل ۶ خودرو در اداره گمرک ایران ثبت شده است.

هوندا از برندهای قدیمی و مطرح ژاپنی است که تا به حال، حضور گسترده‌ای را در بازار ایران را تجربه نکرده است. هوندا حتی پیش از بسته شدن واردات در سال ۹۷ نیز در تعداد محدودی به بازار ایران عرضه شد و بر خلاف برندهایی مثل تویوتا، میتسوبیشی،‌ هیوندای و کیا که جایگاه پررنگ و تثبیت‌شده‌ای در بازار ایران داشتند، نتوانسته بود سهم چندانی از بازار خودروهای وارداتی را کسب کند.

اکنون و بر اساس شنیده‌ها، عرضه ۶ مدل هوندا در بازار ایران کم و بیش قطعی به نظر می‌رسد. هوندا سیتی با پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس‌طبیعی، اولین محصول این لیست است. این پیشرانه با یک جعبه‌دنده ۶ سرعت دستی CVT جفت می‌شود. سیتی یکی از محصولات باسابقه خط تولید هوندا است که تولید اولین نسل آن به سال ۱۹۸۱ برمی‌گردد.

هوندا سیویک و هوندا آکورد نیز قرار است در نسخه‌های ۱.۵ لیتری توربوشارژ عرضه شوند که البته خریداران آکورد، به نسخه هایبریدی ۲ لیتری تنفس‌طبیعی هم دسترسی خواهند داشت. سیویک که حتی از سیتی هم باسابقه‌تر است و از عرضه اولین نسل خود در سال ۱۹۷۲ سریعاً به یکی از محصولات محبوب هوندا معروف شد، بالاخره شاهد به صورت رسمی در ایران حضور خواهد داشت. آکورد هم که به خاطر استهلاک کم خود معروف است، همیشه از گزینه‌های محبوب بین طرفداران هوندا بوده است. این مدل از رقیبان سرسخت و همیشگی محصولاتی مثل هیوندا آزرا، کیا کی۵ و تویوتا کمری محسوب می‌شود و رقابت آن‌ها در بازار ایران جالب و جذاب خواهد بود.

هوندا HR-V چهارمین محصول این فهرست است که قرار است با پیشرانه هایبریدی ۱.۵ لیتری تنفس‌طبیعی عرضه شود. هوندا ZR-V و هوندا CR-V هم آخرین محصولات وارداتی هوندا محسوب می‌شوند که هر کدام در دو نسخه بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ و هایبریدی ۲ لیتری تنفس‌‌طبیعی عرضه خواهند شد. این سه مدل نیز به احتمال زیاد،‌ با جعبه‌دنده CVT در دسترس خواهند بود.

نظر دهید