شبکه‌های اجتماعی

گران فروشی ۱۰۰ درصدی قطعات یدکی در بازار

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران اعلام کرد

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران با اعلام اینکه ساماندهی بازار قطعات یدکی خودرو نیازمند نظارت جدی مسوولان و البته عرضه قطعه به بازار است، گفت: «برخی نمایندگی‌ها قطعه ۷۵۰ هزار تومانی تندر۹۰ را یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌فروشند.»
علیرضا نیک آیین با اشاره به اینکه متاسفانه بازار فروش لوازم یدکی خودرو با عدم‌نظارت دستگاه‌ها به‌هم ریخته است، اظهار کرد: «متخلفان در بازار تا حد توان قیمت قطعات محصولات رنو را بالا اعلام کرده و مردم هم ناچار به خرید آن‌ها هستند.»

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران به کمبود قطعات یدکی خودروهای رنو در سطح بازار اشاره کرد و گفت: «علاوه‌بر تخلفاتی که در سطح بازار انجام می‌شود برخی از نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز هم قطعات خودرو را با قیمت‌های گران به‌فروش می‌رسانند. این در حالی است که آن‌ها باید قطعات را با نرخ مصوب شرکت بفروشند. به‌عنوان نمونه دیسک صفحه پژو۴۰۵ با قیمت ۵۲۰هزار تومان توسط ایساکو به نمایندگی‌ها عرضه می‌شود؛ اما تعدادی از نمایندگی‌های متخلف برخلاف قیمت مصوب شرکت این قطعه را با قیمت ۹۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند. در بخش خودروهای ال ۹۰ هم دریچه گاز با قیمت ۷۵۰ هزار تومان به نمایندگی‌ها عرضه می‌شود؛ اما تعدادی از آنها این قطعه را با قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به مشتریان می‌فروشند.»

 

منبع: تسنیم

نظر دهید


در همین زمینه