شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - خودروهای وارداتی
پیش‌شرط ثبت‌نام سامانه موجودی حساب بانکی متقاضی است

 

متقاضیان خودروهای وارداتی از روز گذشته شنبه ۶اسفندماه از ساعت ۱۲ ظهر دیروز به مدت یک هفته فرصت دارند تا به سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای وارداتی به آدرس saleauto.ir مراجعه و پیش‌ثبت‌نام خود را انجام دهند. پیش‌شرط ثبت‌نام سامانه موجودی حساب بانکی متقاضی است که به طور علی‌الحساب ۵۰۰میلیون تومان تعیین شده است. بر این اساس متقاضیان خرید خودروهای وارداتی باید قبل از ثبت‌نام در سامانه، با مراجعه به شعب بانک‌های منتخب فرم مسدودی ۵۰۰میلیون تومان برای خرید خودورهای خارجی را پر کنند. این پول در حساب شخصی متقاضی باقی می‌ماند و مسدود شد.


طبق اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، پنج بانک جدید علاوه بر پنج بانک قبلی (تجارت، ملت، صادرات، ملی و قرض‌الحسنه مهر ایران) که از ابتدا به جهت واریز وجه علی‌الحساب ۵۰۰میلیون تومان، معرفی شده بود، به سامانه فروش خودروهای وارداتی اضافه شد؛ بر این اساس بانک‌های سپه، کشاورزی، صنعت و معدن، رفاه و توسعه تعاون نیز مورد تایید هستند. مرحله اول از ثبت‌ درخواست برای خرید خودروهای خارجی وارد شده که «مرحله ثبت‌نام متقاضیان و انجام فرآیند نوبت‌دهی» است، از ۱۲ ظهر روز گذشته (شنبه ۶ اسفندماه) آغاز می‌شود.


آنچه در شرایط ثبت‌نام الزامی اعلام شده است، واریز و مسدود کردن مبلغ ۵۰۰میلیون تومان در حساب وکالتی فرد متقاضی نزد بانک‌های تعیین‌شده است. این وجه علی‌الحساب تا زمانی که حق تقدم مشخص و نوبت تعیین شود در حساب بانک می‌ماند و سپس بر اساس خودروهایی که عرضه و ثبت‌نام می‌شوند، منقاضیان باید مبلغ اولیه را تکمیل وجه و واریز کنند.


به نوشته ایسنا، همان‌طور که اعلام شده بود، برای تحقق این پیش‌شرط ثبت‌نام در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی (موجودی حساب بانکی ۵۰۰میلیون‌تومانی به طور علی‌الحساب)، متقاضیان باید با مراجعه به شعب بانک‌های منتخب (تجارت، ملت، صادرات، ملی و قرض‌الحسنه مهر ایران) فرم مسدودی ۵۰۰میلیون تومان برای خرید خودروی خارجی را پر می‌کردند. وزارت صمت اعلام کرده بود سایر بانک‌های حائز شرایط نیز، پس از اتصال به سامانه، معرفی خواهند شد؛ فلذا بر این اساس پنج بانک دیگر شامل بانک‌های سپه، کشاورزی، صنعت و معدن، رفاه و توسعه تعاون نیز معرفی شدند و متقاضیان می‌توانند مبلغ ۵۰۰‌میلیون تومان را در حساب‌های خود در این بانک‌ها مسدود کنند. بر این اساس متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از ساعت ۱۲ ظهر دیروز به مدت یک هفته برای ثبت درخواست خود به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس saleauto.ir مراجعه کنند.

 

نظر دهید


در همین زمینه