شبکه‌های اجتماعی

آخرین وضعیت شماره‌گذاری خودروهای لوکس و وارداتی تشریح شد
اتومبیل فارسی - پورشه 718 باکستر S

از سوی رییس پلیس راهور ناجا

 

 

رییس پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت شماره‌گذاری خودروهای خارجی را در کشور تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری اتومبیل فارسی به نقل از ایسنا، سردار سیدکمال هادیانفر درباره شماره‌گذاری خودروهای خارجی گفت: «امسال ما واردات خودرو نداشتیم که به تبع آن بخواهد خودروی خارجی شماره‌گذاری شود. تنها حدود چهار تا پنج هزار خودرو در گمرک‌های کشور بود که یا به دلیل تاخیر در ثبت سفارش یا به دلایلی دیگر در گمرک مانده بود که دولت برای این‌ها یک تصمیماتی را اتخاذ کرد.»

وی ادامه داد: «در راستای این تصمیمات نیز بررسی‌ها انجام و مشخص شد که حدود دو هزار دستگاه بالای 2500 سی‌سی بود که اصلا ترخیص نشد. درصدی هم متعلق به خودروهایی مانند سانتافه و ... بود که مشابه آن در کشور زیاد است. این خودروها شماره‌گذاری شد.»

رییس پلیس راهور ناجا درباره اینکه آیا خودروی لوکسی نیز در میان این خودروها شماره‌گذاری شده یا خیر گفت: «هیچ خودروی لوکسی شماره گذاری نشده است.»


وی در شماره گذاری خودروهای آمریکایی و مواردی نظیر پورش، مازراتی و ... نیز اظهارکرد: «خودروهای آمریکایی را شماره‌گذاری نمی‌کنیم. پورش و مازراتی و خودروهایی نظایر آن هم پلاک نمی‌شوند.»

هادیانفر درباره تصاویری که از بعضی خودروهای لوکس با پلاک ایران نیز منتشر می‌شود گفت: «این‌ها هیچکدام جدید نیست و مربوط به سال‌های گذشته است. اما گاهی مثلا تصویری از یک پورش منتشر می‌شود که پلاک آن شماره جدید خورده است. خب این از قبل بوده و شماره‌گذاری شده و حالا چند دست چرخیده و صاحب جدیدش پلاک جدیدی برای آن دریافت کرده است. اما این پلاک با شماره جدید به معنای جدید بودن خودرو یا تازه شماره‌گذاری شدن آن نیست.»

 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه