شبکه‌های اجتماعی

کیتون موتور با دو خودرو به ایران می‌آید
اتومبیل فارسی - کیتون وی60 و کیتون ای ایکس80

کارمانیا محصولات جدیدش را رو کرد

 


هفته گذشته بود که خودروسازی کارمانیا با انتشار یک پوستر روی وبسایت خود از عرضه چهار محصول جدید به بازار خبر داد. وبسایت اتومبیل فارسی در شب انتشار این تصویر، آن را رمزگشایی و نام چهار خودروی موجود در تصویر را منتشر کرد. حالا وبسایت کارمانیا در اولین محصول از این پوستر را روشن کرده که نشان از صحت رمزگشایی هفته گذشته اتومبیل فارسی دارد.


در اسلاید دیگری از وبسایت کارمانیا، دو محصول از شرکت کیتون موتور چین دیده می‌شود که هر دو بر مبنای یک بدنه، اما با تفاوت‌هایی در چراغ‌ها و سپر جلو طراحی و تولید شده است. این خودروها احتمالا به عنوان جایگزینی برای تعهدات معوق خریداران بی‌وای‌دی S7 به مشتریان کارمانیا پیشنهاد خواهد شد. با این حال بر اساس اطلاعات به دست آمده، ظاهرا کارمانیا تنها با کیتون موتور مذاکره نکرده و به موازات آن مذاکراتی را دو برند دیگر نیز پیش برده که در هفته آینده به مرور آن‌ها را اعلام خواهد کرد. مشتریان کارمانیا می‌توانند این خودروها را نیز به عنوان جایگزین برای خودروهای ثبت نامی انتخاب کنند.


کیتون موتور از شرکت‌های وابسته به گروه فوجیان موتور است که شرکت‌هایی مانند سوئست موتور چین، شرکت اتوبوس سازی کینگ لانگ -که محصولات آن در خطوط بی‌آرتی‌ تهران استفاده می‌شود- و شرکت تولید کننده ون‌‌های مرسدس بنز در چین از دیگر شرکت‌های وابسته آن به شمار می‌رود. محصولات کیتون موتور در چین با نام‌های نیولونگما و چیتنگ نیز شناخته می‌شود. فوجیان موتور ظرفیت تولید سالانه 300 هزار وسیله نقلیه را دارد، اما بخش قابل‌ توجهی از این ظرفیت غیرفعال است.

 

کیتون V60

AutomobileFarsi Keyton V60 Karmania 11

 

هر چند وبسایت کیتون موتور مدل EX80 را یک MPV معرفی کرده، اما کیتون V60 را یک کراس‌اوور می‌داند. تنها تفاوت این دو خودرو در نمای جلو و روف رکی است که برای کیتون V60 تعبیه شده است. کیتون V60 کمی کشیده‌تر از مدل EX80 است و طول آن به 4505 میلی‌متر می‌رسد، ارتفاع آن نیز حدود 3 سانتی‌متر افزایش یافته که می‌توان دلیل آن را استفاده از روف رک دانست. علاوه بر این کیتون موتور برای این که ظاهر کیتون V60 را به یک خودروی SUV شبیه‌‌ کند، از محافظ‌های پلاستیکی سیاه رنگ دور تا دور خودرو استفاده کرده است.


کیتون V60 نیز به موتوری مشابه با EX80 مجهز شده است. یک موتور لیتری با تکنولوژی DVVT که توان تولید 114 اسب بخار را دارد و با یک جعبه دنده سرعت دستی همراه شده است. قیمت کیتون V60 در بازار چین بین 8760 تا 10300 دلار است که کمی از EX80 گران‌تر است. قیمت این خودرو در بازار ایران هنوز مشخص نشده است.

 

 

کیتون EX80

AutomobileFarsi Keyton EX80 Karmania 6

 

بر خلاف آنچه از ظاهر کیتون EX80 به نظر می‌رسد، این خودرو یک سال زودتر از کیتون V60 روانه بازار شده است. بر اساس کاتالوگ منتشر شده در وبسایت خودروسازی کارمانیا، این MPV با ظرفیت هفت یا هشت نفر در ایران عرضه خواهد شد. یک موتور 1.5 لیتری (با کد موتور DAM15DL) با توان 114 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن‌متر به همراه یک جعبه دنده 5 سرعته دستی برای این خودرو در نظر گرفته شده است.


طول، عرض و ارتفاع کیتون EX80 به ترتیب 4397، 1730 و 1758 میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن 2721 میلی‌متر اعلام شده است. برخی از امکانات کیتون EX80 شامل رینگ‌های 15 اینچی آلومینیومی، نمایشگر 8 اینچی لمسی، سیستم مسیریابی، آینه جانبی برقی، فرمان برقی، سیستم تهویه جلوو عقب، کیسه هوای سرنشین‌های جلو، تودوزی چرم مصنوعی، 6 بلندگو، دوربین دید عقب، سنسور دنده عقب، فرمان چندمنظوره و ... است.
قیمت کیتون EX80 در بازار 6610 تا 9360 دلار است، اما باید منتظر مانده و دید در ایران با چه قیمت عرضه خواهد شد.

 

 

بر اساس شنیده‌ها، کارمانیا در حال دریافت مجوزهای لازم برای عرضه این خودرو بازار ایران است. همزمان با این خودروها، کارمانیا با برندهای دیگر نیز در حال مذاکره است.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه