شبکه‌های اجتماعی

فوری |  با 4 محصول جدید خودروسازی کارمانیا آشنا شوید + تصاویر
اتومبیل فارسی- محصولات جدید کارمانیا

کارمانیا، بی‌وای‌دی، سودا، سوئست و باز هم بی‌وای‌دی!

 

 خودروسازی کارمانیا پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم‌های صنعت خودروسازی و به دنبال آن خروج بسیاری از شرکای تجاری صنعت خودروسازی ایران از کشور، همکاری خود با بی‌وای‌دی چین را برای عرضه محصولات جدید از دست داد. در این دوران کارمانیا مانده بود و تعهدات معوق بی‌وای‌دی S7. 

سرانجام در بهمن ماه سال 1399 کارمانیا یک سدان تمام برقی را از برند سودا چین معرفی کرد. سدانی که با تغییر نام در ایران عرضه خواهد شد و این خودروساز بخش خصوصی در حال نهایی سازی این محصول برای آغاز فروش و عرضه است و باید منتظر ماند و دید که آیا عرضه این محصول به حقیقت خواهد پیوست یا خیر.

 

در زمان رونمایی از سدان برقی سودا eK1، مدیر عامل خودروسازی کارمانیا اعلام کرد این شرکت در آینده‌ای نزدیک چند محصول بنزینی را نیز به بازا عرضه می‌کند و پیش‌بینی می‌شد که این محصولات برای تحویل به حواله‌داران محصولات بی‌وای‌دی که چند سال در انتظار تحویل خودروهای خود بوده‌اند در نظر گرفته شود. 

سوئست DX3، یک کراس‌اوور جمع و جور است که کارمانیا پس از سودا در حال مذاکره برای عرضه آن در بازار بود. به نظر می‌رسید که عرضه این مدل به واقعیت نزدیک باشد اما با رونمایی و انتشار تصاویر خط تولید این کراس‌اوور (سوئست DX3) توسط دیار خودرو، پرونده همکاری کارمانیا با شرکت خودروسازی سوئست چین نیز بسته شد و مشخص شد که کارمانیا نتوانسته است به توافقات مورد نظر خود دست یابد.

 

 

اما در کنار این فراز و نشیب‌ها و حدس و گمان‌ها، برند BYD یکی از گزینه‌هایی بود که با بروز نشانه‌هایی از احیای توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها، احتمال زیادی برای بازگشت و همکاری دوباره آن با کارمانیا در نظر گرفته می‌شد. این احتمال با انتشار تصویری از نامه ارسالی خودروسازی کارمانیا به مدیریت صنایع خودرو نیرو محرکه رنگ و بوی واقعیت گرفت. 

خودروسازی کارمانیا در این نامه‌ به مدیریت صنایع خودرو نیرو محرکه، درخواست صدور مجوزهای لازم برای تست دو نسخه بی‌وای‌دی تانگ 2 لیتری بنزینی را ارسال کرده است.  این نامه نشان داد که کارمانیا خود را برای انجام آزمایش‌های فنی و دریافت استانداردهای لازم به منظور عرضه کراس‌اوور جذاب و محبوب تانگ آماده می‌کند.

 

ساعاتی پیش خودروسازی کارمانیا تصویر زیر را در صفحه اصلی سایت خود منتشر کرده است. این تصویر که به طرز ماهرانه‌ای استتار شده است نشان دهنده عرضه 4 محصول جدید از سوی این شرکت در آینده نزدیک است. ما در اتومبیل فارسی با بررسی دقیق این تصویر و استفاده، این 4 محصول جدید را رمزگشایی کرده و در ادامه به صورت اختصار اشاره کوتاهی به برند، مدل و برخی ویژگی‌های اولیه این محصولات خواهیم انداخت:

 

 AutomobileFa Karmania New Products Banner 22Ordibehesht1400

 

 

1- بی‌وای‌دی سانگ پلاس

سانگ پلاس یک کراس‌اوور کامپکت است که در سال 2020 از سوی بی‌وای‌دی معرفی شده است. این محصول نسبت به سانگ پرو (که نسل دوم کراس‌اوور سانگ است) دارای طول و عرضه بیش‌تری بوده و از نظر اندازه بسیار به فولکس‌واگن تیگوان نزدیک است. این کراس‌اوور در دو نسخه بنزینی و الکتریکی عرضه خواهد شد. نسخه بنزینی به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ با توانایی تولید 160 اسب بخار قدرت و 288 نیوتن‌متنر گشتاور مجهز شده و همراه با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دو کلاچه عرضه می‌شود. 

نسخه الکتریکی نیز مشابه سدان بی‌وای‌دی هان، به فناوری باتری‌های لیتیوم-آهن-فسفات مجهز خواهد بود. احتمالا خودروسازی کارمانیا نسخه بنزینی سانگ پلاس را عرضه خواهد کرد.  |  قیمت نسخه بنزینی در بازار چین: 18 هزار دلار

 AutomobileFarsi Karmania new cars BYD Song Plus 1

 

 

 

2- چیتنگ EX7 / چیتنگ V60

شاید شما هم با خواندن نام این مدل و دیدن تصاویر آن کاملا شوکه شوید. چیتنگ (Qiteng)  یک خودروساز گمنام چینی است که در زمینه تولید خودروهای MPV و ون‌ها فعالیت دارد. چیتنگ V60 یک MPV کوچک است که به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی مجهز شده است. این پیشرانه توانایی تولید 116 اسب بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است و همراه با جعبه‌دنده 5 سرعته دستی و سطح پایینی از تجهیزات رفاهی و ایمنی عرضه می‌شود.  |  قیمت در بازار چین: 9 هزار و 500 دلار.

 AutomobileFarsi Karmania new cars Qiteng V60 1

 

نسخه برقی این MPV، چیتنگ EX7 نام دارد. این خودروساز چینی برای نسخه برقی یک موتور 80 اسب بخاری در نظر گرفته است که زمان لازم برای شارژ شدن کامل باتری‌های آن 11 ساعت اعلام شده است. با توجه به جرم خالص 1505 کیلوگرمی این مدل نمی‌توان توانایی‌های فنی و عملکردی قابل توجهی را برای آن متصور شد.  |  قیمت در بازار چین: .25 هزار و 800 دلار.

 

 

3- بی‌وای‌دی F3

F3 محصول نام آشنایی در بازار ایران است. سدانی که کارمانیا پیش از بازگشت تحریم‌های صنعت خودروسازی به بازار عرضه کرد. به نظر می‌رسد که کارمانیا تصمیمی دارد دوباره این سدان را به سبد محصولات خود اضافه کند. بی‌وای‌دی F3 دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی است که 107 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه همراه با جعبه‌دنده 5 سرعته دستی عرضه خواهد شد. در حال حاضر نمونه‌های کم کارکرد این مدل در بازار کشور حدود 450 میلیون تومان قیمت دارند.

 AutomobileFarsi Karmania new cars BYD F3 1

 

 

4- بی‌وای‌دی تانگ 

تانگ یک کراس‌اوور متوسط است که از سال 2015 تویط بی‌وای‌دی در حال تولید بوده و در حال حاضر نسل دوم آن در حال تولید است. کارمانیا این کراس‌اوور را با پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با توانایی تولید 192 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور و جعبه‌دنده 6 سرعته اتوماتیک عرضه خواهد کرد. این کراس‌اوور دارای سطح تجهیزات و امکانات رفاهی بسیار بالا، فناوری پیشرفته و عملکرد فنی بسیار خوبی است که در صورت نهایی شده عرضه آن در بازار کشور می‌تواند در بخش کراس‌اوورهای شهری به راحتی رقبای دیگر را از میدان به در کند.  | قیمت در بازار چین: 24 هزار و 500 دلار

 AutomobileFarsi Karmania new cars BYD Tang 3

 

 

در پایان لازم به ذکر است که 4 گزینه معرفی شده در بالا بر اساس تصویری است که امروز در صفحه اصلی وبسایت خودروسازی کارمانیا منتشر شده و به طور رسمی از سوی خودروسازی کارمانیا تایید نشده است.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه