شبکه‌های اجتماعی

تصاویر خط تولید سوئست DX3 (سوئست DX5) در شرکت دیار خودرو منتشر شد
اتومبیل فارسی - خط تولید سوئست DX3 (سوئست DX5) در شرکت دیار خودرو

دیار خودرو در یک قدمی عرضه کراس‌اوور کوچک سوئست

 

 

پس از آن که  دیار خودرو در صفحه رسمی اینستاگرام خود اعلام کرد که به زودی فروش سوئست DX5 را با نام سوئست DX3 آغاز خواهد کرد، تصاویری از خط تولید این کراس‌اوور جمع و جور در کارخانه دیار خودرو منتشر شده است.

 

همانطور که از این تصاویر پیدا است، دیار خودرو مونتاژ سوئست DX3 را آغاز کرده اما هنوز برنامه عرضه دقیق، تیراژ تولید و قیمت نهایی و قطعی این محصول را اعلام نکرده است. پیش از این دیار خودرو در عرضه محصولات برند بایک و گریت‌وال نیز بسیار بی و سر و صدا فعالیت کرده بود و این بار نیز در زمان مذاکره با سوئست، اخذ مجوزها و استانداردهای لازم و واردات قطعات منفصله هیچ اطلاعاتی را به بیرون درز نداده بود. 

 

سوئست DX5 در بازار چین همراه با دو پیشرانه 1.5 لیتری عرضه می‌شود. نمونه اول که با کد 4A91 شناخته می‌شود دارای حجم دقیق 1499 سی‌سی است و توانایی تولید 120 اسب بخار قدرت در دور 6000 و بیشینه گشتاور 143 نیوتن‌ متر را در 4000 دور در دقیقه دارا است. این پیشرانه دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 بوده و همراه با جعبه‌دنده 5 سرعته دستی به فروش می‌رسد. لازم به ذکر است که این پیشرانه در سوئست DX3 با استاندارد آلایندگی یورو 5 استفاده شده بود که برای استفاده در سوئست DX5، به روزرسانی را از سر گذرانده است.

 

نمونه دوم که با کد 4A91T شناسایی می‌شود در واقع همان پیشرانه قبلی است که به توربوشارژر مجهز شده است. این نسخه دارای توان خروجی 156 اسب بخاری در دور 5600 و بیشینه گشتاور 225 نیوتن متر در بازه 2000 تا 4000 دور در دقیقه است. سوئست برای این پیشرانه که دارای استاندارد آلایندگی یورو 6 است جعبه‌دنده 8 سرعته CVT یا 6 سرعته دستی را در نظر گرفته است.

مصرف سوخت پیشرانه تنفس طبیعی به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش در سیکل ترکیبی 5.7 لیتر اعلام شده است که این مقدار برای پیشرانه توربوشارژ به 6.1 لیتر می‌رسد.

 

دیار خودرو در صفحه اینستاگرام خود به پیشرانه 1.5 لیتری و جعبه‌دنده CVT اشاره کرده است که نشان دهنده تصمیم این شرکت برای عرضه سوئست DX5 با نسخه قوی‌تر و مجهزتر است.

 

 

      بخوانید >  مشخصات فنی و ویژگی‌های سوئست DX3، محصول جدید دیار خودرو + شرایط فروش

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه