شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بیلبورد تبلیغاتی اشکودا در تهران
وارداتی‌ها پشت دروازه‌های ایران؟

 

پس از انتشار بیلبورد تبلیغاتی کیا سراتو ۲۰۲۳ توسط شرکت کوشا خودرو در بزرگراه همت تهران، حال نوبت به برند اروپایی اشکودا رسیده است.

 

امروز بیلبوردی با نشان تجاری اشکودا در اتوبان مدرس تهران اکران شده است و از ورود محصولات این برند که زادگاه آن جمهوری چک است و در حال حاضر از زیر مجموعه‌های فولکس‌واگن به شمار می‌رود، خبر می‌دهد. بر اساس اطلاعات به دست آمده شرکت مزین خودرو به عنوان زیر مجموعه‌ای از ایران روور این بیلبورد را اکران کرده است و در حال حاضر خود را متولی عرضه خودروهای اشکودا در ایران می‌داند.


این درحالی است که پیش از این زمزمه‌هایی از اقدامات برخی شرکت‌ها مانند معین موتور و چند شرکت خصوصی دیگر برای عرضه محصولات اشکودا در ایران شنیده شده بود. باید منتظر ماند و دید که عرضه اشکودا در ایران به طور موازی در اختیار چند شرکت داخلی قرار خواهد گرفت یا خیر.

 

نکته قابل توجه دیگر این است که در قسمت پایین و سمت راست این بیلبورد عبارت «از سال ۱۸۹۴» و در قسمت پایین سمت چپ و درست در مقابل عبارت قبلی، عبارت «در مسیر بازار ایران» نوشته شده است. ترکیب این دو عبارت به گونه‌ای است که مخاطب با دیدن آن، این‌گونه تصور می‌کند که برند اشکودا از سال ۱۸۹۴ در صدد ورود به بازار ایران است، درحالی که سال ۱۸۹۴ سال تاسیس این برند اروپایی است.

بدون شک این شرکت از همان بدو تولد قصد ورود به بازار ایران را نداشته است و عدم توجه به جزئیات در طراحی این بیلبورد تبلیغاتی، باعث ایجاد چنین برداشتی می‌شود.

 

AutomobileFa Skoda Ad Billboard Tehran 14010914 2

 

بدون تردید از شرکت‌های وارد کننده خودرو انتظار می‌رود در تمامی مراحل تبلغیات، رونمایی، فروش و خدمات پس از فروش عملکرد و رفتاری در سطح و اندازه شرکت‌هایی که متولی عرضه آن در ایران هستند، از خود نشان دهند، تا بتوانند وجهه برند را در ایران حفظ و در ذهن مشتریان و مخاطب تاثیر مثبت و ماندگاری داشته باشند.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه