شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بهمن فیدلیتی پرستیژ و فیدلیتی XB1
 توسعه جدی خانواده فیدلیتی 

 

در تعطیلات نوروزی سال 1402، بهمن موتور نسبت به اکران بیلبورد جدید در شهر تهران اقدام کرد که بر اساس آن دو محصول جدید در خانواده فیدلیتی این خودروساز بخش خصوصی به نمایش درآمد. 

همانطور که پیش‌تر نیز اعلام شده بود، بهمن موتور قصد داشت جتور X70 پلاس را به عنوان نسخه فیدلیتی پرستیژ به بازار عرضه کند اما حال با انتشار این بیلبورد و همچنین بر اساس آخرین نشست خبری بهمن موتور در اسفند ماه سال 1401، مشخص شده است که فیدلیتی XB1 عضو دیگری از خانواده فیدلیتی و محصول دیگری از برند جتور است. 

 

هنوز بهمن موتور به صورت رسمی ویژگی‌ها  و مشخصات فنی این دو محصول را اعلام نکرده است. اما بر اساس شواهد موجود، فیدلیتی پرستیژ یک کراس‌اوور لوکس و 7 نفره خواهد بود که به پیشرانه 4 سیلندر 1.6 لیتری توربوشارژ با سامانه پاشش مستقیم سوخت TGDi همراه خواهد بود. این پیشرانه توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور را دارا است و با جعبه‌دنده 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه تر (Wet) عرضه می‌شود. البته فیدلیتی پرستیژ یا همان جتور X70 پلاس در بازار چین به پیشرانه‌های 1.5 لیتری توربوشارژ و 2 لیتری توربوشارژ با پاشش مستقیم سوخت نیز مجهز شده است. 

 

پیشرانه‌ای 1.6 لیتری که در فیدلیتی پرستیژ به کار رفته است همان نمونه موجود در فونیکس تیگو 8 پرو است. بنابراین با توجه به قرار گرفتن فیدلیتی پرستیژ در کلاس کراس‌اوور لوکس، احتمالا رقابت تنگاتنگی با فونیکس تیگو 8 پرو تجربه خواهد کرد.

 

اما نسخه دیگر فیدلیتی از سوی بهمن موتور، فیدلیتی XB1 نام گرفته است. این محصول همان جتور داشنگ است که در بازار چین در دو تیپ با پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ TGDi و تیپ پلاگ‌این هیبرید با پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری توربوشارژ عرضه می‌شود. بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط اتومبیل فارسی، این محصول توسط بهمن موتور با پیشرانه 1.6 لیتری عرضه خواهد شد که دقیقا همان نمونه مورد استفاده در فیدلیتی پرستیژ است. البته به نظر می‌رسد که بهتر بود برای ایجاد تمایز بیش‌تر، فیدلیتی XB1 در نسخه هیبریدی با پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری راهی بازار شود. 

 

بنابراین و با این حساب، تفاوت فیدلیتی پرستیژ و فیدلیتی XB1 تنها در طراحی ظاهری و استایل و سطح تجهیزات و آپشن‌ها خواهد بود. باید منتظر ماند و دید در روزهای آتی چه مشخصات فنی دقیق و رسمی و همچنین سطح امکاناتی برای دو خودروی فیدلیتی پرستیژ و فیدلیتی XB1 از سوی بهمن موتور اعلام خواهد شد. 

 

نظر دهید


در همین زمینه