شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - خودروهای وارداتی
به دنبال گشایش‌های ارزی در سفر رییسی به چین صورت گرفت

 

متعاقب سفر رییس جمهور به چین گشایش‌هایی در خصوص منابع ارزی ایران در چین رخ داده و بانک مرکزی علاوه بر استفاده از منابع ارزی خود در عراق، استفاده از منابع ارزی در چین را نیز آغاز کرده و هم اکنون بخش زیادی از تامین ارز واردات خودرو درحال انجام است.


طرح فروش خودروهای وارداتی بعد از ماه‌ها به مرحله اجرایی رسیده و قرعه‌کشی ثبت‌نامی‌های اولیه خرید خودروهای وارداتی امروز انجام می‌شود. تأمین ارز واردات خودرو موضوع مهمی است که در محافل خبری مطرح بود؛ به گفته سخنگوی وزارت صنعت، واردات خودرو به یک میلیارد یورو ارز نیاز دارد که بانک مرکزی درحال انجام آن است.


مدیرطرح واردات خودرو وزارت صنعت نیز در همین ارتباط تأکید کرده که بخش زیادی از ارزی که در واردات خودرو استفاده می‌شود از منابع ارزی رفع تعهد شده و منابع خارج از کشور است که با برنامه ریزی بانک مرکزی تخصیص ارز انجام خواهد شد.


کسب اطلاع تسنیم از منابع مطلع بیانگر آن است که بانک مرکزی به منظور تأمین ارز خودروهای وارداتی از منابع ارزی خود در چین و ترکیه استفاده کرده است.


بر اساس شنیده‌ها متعاقب سفر رییس جمهور به چین گشایش هایی در خصوص منابع ارزی ایران در چین رخ داده و بانک مرکزی علاوه بر استفاده از منابع ارزی خود در عراق، استفاده از منابع ارزی در چین را نیز آغاز کرده و هم اکنون بخش زیادی از تامین ارز واردات خودرو و تقاضای واردات بخش خصوصی از طریق این منابع در حال انجام است. علاوه بر این بخشی از منابع ارزی در ترکیه نیز توسط بانک مرکزی مورد استفاده قرار گرفته است.


گفتنی است، نرخ دلار که طی هفته‌های گذشته بر اثر برخی التهابات، فضاسازی‌ها و انتطارات روانی به 60 هزار تومان هم رسیده بود، طی هفته روندی کاهشی داشت که این روند از غروب جمعه و با انتشار خبر توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط سیاسی تشدید شد و صبح شنبه به کانال 44 هزار تومانی رسید.


بر این اساس فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی تداوم روند کاهشی دلار را پیش بینی می‌کنند و بازگشت دلار به کانال 30 هزار تومان را با توجه به عوامل سیاسی و اقتصادی را دور از انتظار نمی‌دانند.

 

نظر دهید


در همین زمینه