شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - خودروهای وارداتی

اولیت با خودروهای اقتصادی زیر 10 هزار یورو

 

در ساعت‌های پایانی روز پنجشنبه سوم شهریور ماه ۱۴۰۱، بالاخره و پس از کش و قوس‌های فراوان و حواشی زیاد، آیین نامه واردات خودرو رسما اعلام و واردات خودرو یک قدم دیگر به واقعیت نزدیک شد.

 

در آینن نامه ابلاغ شده که توسط هیات وزیران به تصویب رسیده و توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است سقف واردات خودروهای سواری ۲۰ هزار یورو تعیین شده و اولیت با خودروهای اقتصادی با قیمتی  کم‌تر از ۱۰ هزار یورو است که البته ناگفته نماند  که این قیمت بر مبنای قیمت فوب منقطه حاشیه خلیج فارس در نظر گرفته شده است.

 

نکته بعدی در این آیین نامه، عرضه خودروهای وارداتی تنها در بورس کالا است. به این معنا که ابتدا باید قیمت پایه برای هر خودروی وارداتی مشخص شود و سپس در بورس کالا به فروش گذاشته شود. 

 

نکته دیگر در مورد آیین نامه واردات خودرو این است که سقف تخصیص ارز برای واردات خودرو یک میلیارد یورو تعیین شده است و می توان از محل ارز حاصل از صادرات، رمز دارایی، سرمایه گذاری خارجی و منابع ارزی خارج از کشور که مورد تایید بانک مرکزی است، واردات خودرو را انجام داد. با رسیدن به این سقف، واردات خودرو نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی خواهد بود.

 

اگرچه هنوز ابهاماتی نظیر تعرفه واردات و ... در این آیین نامه مشخص نشده است اما شنیده ها حاکی از آن است که برای خودروهایی با قیمت کم‌تر 10 هزار یورو، تعرفه ۲۰ درصدی در نظر گرفته شده است. 

 

AutomobileFa Car Imports Regulations 14010603 1

 

AutomobileFa Car Imports Regulations 14010603 2

 

 

نظر دهید


در همین زمینه