شبکه‌های اجتماعی

کراس کوپه مشترک جیلی و رنو کره
کراس کوپه مشترک جیلی و رنو کره
محصول مشترک فرانسه و چین، ساخت کره

 

مدتی است که رنو و جیلی به یکدیگر لینک و همکاری‌هایی را صورت داده‌اند. حالا اولین تیزر از خودرو مشترک رنو و جیلی که سال 2024 عرضه خواهد می‌شود منتشر شده است.

رنو – کره موتورز (Renault Korea Motors) یا RKM که پیش از این با نام رنو سامسونگ موتورز آن را می‌شناختیم آن را تولید خواهد کرد. این خودرو از دیگر محصولات شرکت رنو به واسطه پلتفرم معماری ماژولار جمع و جور Compact Modular Architecture (CMA) که متعلق به گروهجیلی-ولوو است (محصولاتی مانند ولوو XC40 و لینک اند کو 01 بر اساس این پلتفرم تولید شدند) متمایز می‌شود.

بر اساس اطلاعات محدودی که از این شاسی بلند منتشر شده، می‌دانیم که این خودرو از پیشرانه هایبرید با کارایی بالا سود می‌برد و در کلاس D دسته بندی می‌شود. این شرکت در بیانیه‌ای توضیح داد: «ساخت این خودرو به افزایش تجربه و سرمایه‌گذاری RKM بر روی پلتفرم هایبرید کمک شایانی می‌کند.»

با کمی دقت به تیزر منتشر شده می‌توان آن را شاسی بلندی کوپه با فرمی صیقلی در انتهای خودرو توصیف کرد. جزئیات کلیدی که می‌توان از روی این طرح حدس زد و به آن اشاره کرد شامل برجستگی روی کاپوت، چراغ‌های جلو نازک، خطوط شکسته جلو پنجره، شکستگی بالای گلگیر عقب، چراغ‌های برجسته پشت و اسپویلر روی سقف می‌شود.

به گفته لوکا د مئو مدیرعامل رنو: «این شرکت طی شش سال آینده بیش از 900 میلیون یورو در کره جنوبی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.»

او در ادامه افزود: «این کشور در آینده به یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های تولید ما تبدیل می‌شود. کره یکی از بهترین بسترها برای صادرات محصولات ما است. کره با بسیاری از کشورها قرارداد تجاری امضا کرده و به عنوان پل ارتباطی تولید کننده و صادر کننده خودرو نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.»

به احتمال زیاد این خودرو در کارخانه بوسان به تولید برسد و در آینده یک کارخانه در چین نیز به آن‌ها اضافه شود. در گذشته صحبت از سهم در تولید پیشرانه‌های درون‌سوز و یا انتقال آن به جیلی به میان آمده بود که باید منتظر تصمیمات نهایی رنو ماند.

 

نظر دهید


در همین زمینه