شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - پورشه ویژن ۳۵۷
تعریفی دوباره از پورشه ۳۵۶

 

پورشه 75‌اُمین سالگرد تاسیس خود را در سال 2023 با تولید کانسپت 375 جشن می‌گیرد. اولین محصول پورشه در سال 1948، مدل 356 بود که مهندسین پورشه با طراحی و ساخت نمونه کانسپت 357 آن را برای عصر مدرن دوباره تعریف کردند.


مایکل مائور معاون بخش استایل پورشه در این خصوص گفت: «خودرو مفهومی پورشه 357 تلاشی برای ترکیب گذشته، حال و آینده در اوج هماهنگی است. 357 از همان تناسبات نمونه اصلی استفاده می‌کند و در عین حال در طراحی جزئیاتی دارد که آن را به آینده متصل می‌کند.»


یکی از نکات کانسپت پورشه 357 سیال بودن بدنه آن است به همین منظور دستگیره درها از روی بدنه حذف و به پشت شیشه منتقل شده‌اند و دوربین‌ها حایگزین آینه‌های جانبی می‌شوند. چراغ‌های جلو و عقب زیر بدنه و پشت سوراخ‌های تعبیه شده قرار گرفته‌اند و چراغ ترمز سوم نیز با الگو از نمونه اصلی زیر شیار‌های عمودی عقب نصب شده است. شیشه جلو اولین نمونه‌های پورشه 956 کوپه به واسطه یک خط کروم از یکدیگر جدا شده بودند اما در اینجا پورشه خلاف آن را انجام داده و با یک شیشه خمیده ستون‌های A را نیز حذف کرده و آن را شبیه به یک کلاه ایمنی درآورده تا در کنار رینگ‌های منیزیمی 21 اینچ آیرودینامیک با کپ‌های فیبر کربن به حفظ آیرودینامیک کلی کمک کند.


پورشه برای بدنه از دو رنگ Ice Gray Metallic که بیشتر بدنه را کاور کرده و Grivola Gray Metallic که روی سپر جلو دیده می‌شود استفاده کرده است. برچسب‌های 75 روی درها و کاپوت و برچسب 375 پشت گلگیرهای جلو پورشه 357 خودنمایی می‌کنند. از آنجایی که این کانسپت نیز مانند اکثر پورشه‌ها قوای محرکه در عقب دارد این شرکت ورودی‌های هوا را پشت شیشه‌های جانبی جاسازی کرده و آن را با فلش و نوشته Air نشان می‌دهد. دو خروجی اگزوز تیتانیومی به رنگ آبی با فضای داخلی سرامیکی در دفیوزر عقب وجود دارد که نشان می‌دهد این خودرو الکتریکی نیست.


به واسطه اینکه پورشه 357 بر روی پلتفرم کیمن 718 GT4 RS توسعه پیدا کرده، پیشرانه 6 سیلندر 4 لیتر تنفس طبیعی آن را نیز به همراه دارد. این پیشرانه از نظر تئوری 493 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه