شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مزدا EZ-6
مزدا اعلام کرد

 چهار ماه از رونمایی مزدا EZ-6 در نمایشگاه خودروی پکن می‌گذرد. مزدا در ابتدا اعلام کرده بود EZ-6 به طور انحصاری در بازار چین به فروش خواهد رسید. با این حال، این برند تغییر نظر داده و اکنون قصد دارد این سدان برقی را به عنوان یک مدل جهانی عرضه کند.

مزدا اعلام کرده است که EZ-6 در پاییز 2024 عرضه خواهد شد و در ابتدا بازارهای چین و اروپا را هدف قرار خواهد داد. این خودروساز ژاپنی مشخص نکرده است که کدام کشور‌های اروپایی EZ-6 را عرضه خواهند کرد و همچنین در مورد در دسترس بودن آن خارج از چین و اروپا نیز تأییدیه‌ای نداده است.

در حالی که EZ-6 ممکن است مانند یک محصول عادی مزدا به نظر برسد و جانشین معنوی مزدا 6 توقف تولید شده باشد، زیرساخت‌های آن داستان دیگری را نشان می‌دهد.

مزدا EZ-6 با دو نوع قوای محرکه در چین به فروش خواهد رسید، اما مشخص نیست که آیا نسخه برد گسترده (ٍEREV) در بازارهای دیگر مانند اروپا نیز عرضه خواهد شد یا خیر.

انتظار می‌رود مدل تمام برقی برد تقریبی 600 کیلومتر داشته باشد، در حالی که نسخه برد گسترده باید بیش از 1000 کیلومتر با یک باک سوخت طی کند.
جزئیات رسمی عملکرد منتشر نشده است. با این حال، می‌توان فرض کرد که EZ-6 مشخصات بسیار مشابهی با دیپال SL03 بازار چین خواهد داشت زیرا این دو خودرو از پلتفرم مشترک EPA1 استفاده می‌کنند. دیپال SL03 یک سدان برقی محصول چانگان است که شریک سرمایه‌گذاری مشترکی با مزدا است.
بنابراین مدل‌های برقی مزدا EZ-6 احتمالا با باتری‌های 58.9 کیلووات ساعتی و 66.8 کیلووات ساعتی عرضه می‌شوند که  یک موتور الکتریکی با قدرت 215 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر را تغذیه می‌کنند. یک نسخه قدرتمندتر با 255 اسب بخار و 320 نیوتن متر گشتاور نیز برای دیپال SL03 موجود است.

نظر دهید


در همین زمینه