شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - دانگ فنگ ایولوس یی‌ژوان مک ادیشن
با قیمت 293 میلیون تومان

 

این نسخه جدید دانگ فنگ ایولوس یی‌ژوان مک ادیشن (Dongfeng Aeolus Yixuan Mach Edition) است که با پنج نمونه در بازه قیمتی 8.900 تا 12.900 دلار در چین معرفی شده و به فروش می‌رسد. ایولوس یا فنگشن (Fengshen) در زبان چینی، زیر برندی از دانگفنگ محسوب می‌شود که مدل یی‌ژوان آن اوایل سال 2020 معرفی و عرضه شد. طبق آمار، در ماه سپتامبر سال جاری 5283 دستگاه از این مدل فروخته شده که برای یک زیربرند عدد خوبی محسوب می‌شود.


ابعاد سدان دانگ فنگ ایولوس یی‌ژوان در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور برابر 4670، 1812، 1490 و 2680 میلیمتر (برای درک بهتر این خودرو تقریبا هم اندازه ریسپکت می‌شود) است. مک ادیشن را می‌توان با بدنه دو رنگ که سقف، دستگیره درب‌ها و قاب آیینه‌ها مشکی می‌شود، سفارش داد تا با رینگ‌های 17 اینچ پنج پر دوبل و کلیپر‌های ترمز زرد رنگ جذابیت بصری بیشتری داشته باشد.

 


نمای رو به روی دانگ فنگ ایولوس یی‌ژوان به لطف فرم طراحی جلوپنجره مشکی براق و ورودی‌های هوای زیر سپر (در برخی از رنگ‌ها یک نوار زرد رنگ به این قسمت اضافه می‌شود)؛ بسیار تهاجمی و خشن جلوه می‌کند. چراغ‌های توسط یک نوار نورانی به یکدیگر متصل شده‌اند که مرکز آن نام ایولوس دیده می‌شود. نمای جانبی به لطف شیب انتهای سقف و فرم طراحی نمای عقب که خطوط شکسته و پستی و بلندی بسیار دارد از سادگی خارج شده است. نمای عقب از ترند جهانی سود می‌برد و دارای چراغ‌های به هم پیوسته‌ای است که انتهای هر دو طرف آن مانند حرف سیگما به پایین سپر کشیده می‌شود. یک اسپویلر کوچک به همراه دفیوزر و 4 خروجی اگزوز گرد، نمای عقب را اسپرت‌تر از دیگر بخش‌ها نشان می‌دهد.


فضای داخلی دانگ فنگ ایولوس یی‌ژوان طراحی پیچیده ندارد و با رنگ‌های انرژیک زرد، نارنجی و یا مشکی تزئین می‌شود. از نکات این کابین می‌توان به فرمان D کات، نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی عمودی 13 اینچ، نمایشگر پشت فرمان 7 اینچ، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، شارژر وایرلس و سانروف اشاره کرد.


مدل‌های 1.5 لیتر تنفس طبیعی دانگ فنگ ایولوس یی‌ژوان از فضای کابین با رنگ نارنجی و خاکستری و نمونه‌های 1.5 توربو این خودرو از طرح زرد و مشکی بهره می‌برند. دانگ‌فنگ می‌گوید برای این نسخه از صندلی‌های اسپرت جیر استفاده کرده است.


همانطور که متوجه شدید دانگ فنگ ایولوس یی‌ژوان از دو گزینه 1.5 ساده و توربو بهره می‌برد که نمونه اول 126 اسب‌بخار قدرت و 158 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و مدل توربو 194 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور دارد که توسط گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مدل ساده با گیربکس 5 سرعته دستی و یا 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه قابل خریداری است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه