اتومبیل فارسی - لندروور دیفندر اکتا
عضو جدید خانواده لندروور

خانواده لندروور دیفندر یک عضو جدید دارد و این قدرتمندترین و سریع‌ترین مدلی است که تا به حال نشان دیفندر را بر خود داشته است. این خودرو با نام اکتا (OCTA) شناخته می‌شود و پیش از رونمایی در فستیوال سرعت Goodwood معرفی شده است.

 

مشخصات فنی لندروور دیفندر اکتا

برجسته‌ترین ویژگی دیفندر اکتا قوای محرکه آن است. در حالی که دیفندر V8 فعلی از یک پیشرانه 5.0 لیتری سوپرشارژ V8 استفاده می‌کند، اکتا از یک پیشرانه 4.4 لیتری تویین-توربوشارژ V8 ساخت ب‌ام‌و با تکنولوژی هیبریدی خفیف بهره می‌برد. این پیشرانه قدرتی برابر با 626 اسب بخار و گشتاوری برابر با 750 نیوتن‌متر یا 800 نیوتن‌متر با فعال کردن لانچ کنترل، تولید می‌کند. این دیفندر دیوانه‌وار در مدت زمان تنها 3.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به راحتی به عنوان سریع‌ترین دیفندر شناخته می‌شود.
با این حال، دیفندر هرگز به دنبال عملکرد درخشان در جاده نبوده است، بلکه به دلیل استحکام و توانایی‌های خارج از جاده به یک نماد در میان خودروهای آفرودی تبدیل شده است. لندروور با نسخه اکتا این موضوع را فراموش نکرده است.

 

AuotmobileFa Landrover defender octa 2 14030416

 

مشخصات ظاهری لندروور دیفندر

لندروور دیفندر جدید 28 میلی‌متر از سایر مدل های دیفندر بلندتر است و عرض آن نیز 68 میلی‌متر بیشتر است. در این خودرو عملکرد چرخ‌ها با تکنولوژی تعلیق جدید 6D Dynamics بهبود یافته است. این سیستم تعلیق از کمک فنرهای نیمه فعال متصل‌به‌هم به صورت هیدرولیکی تشکیل شده است که به گفته لندروور باعث کاهش پیچش و رولینگ بدنه در جاده و همچنین بهبود عملکرد چرخ‌ها در خارج از جاده می‌شود. لندروور همچنین این مدل جدید را به سیستمی مجهز کرده است که به طور خودکار نوع سطح را تشخیص می‌دهد و دیفندر را بر اساس آن تنظیم می‌کند. رانندگان همچنین می‌توانند تنظیمات فرمان، پدال گاز و سیستم تعلیق را به صورت دستی تنظیم کنند.
همچنین یک حالت رانندگی جدید با نام "اکتا" وجود دارد. در این حالت، کنترل حرکت در خارج از جاده فعال می‌شود و سیستم ترمز ABS برای عملکرد بهتر روی سطوح لغزنده تنظیم می‌شود. علاوه بر حالت رانندگی اوکتا سایر حالت‌های رانندگی از جمله رانندگی در ماسه، گل و لای، علفزار، برف و یخ و سنگ نوردی در این مدل نیز وجود دارد.
به لطف ظاهر قدرتمند این مدل جدید، به راحتی از سایر مدل های دیفندر متمایز می‌شود. این خودرو دارای لاستیک‌های 33 اینچی Goodyear، گلگیرهای پهن، نمای جلویی بهبود یافته و سپر عقب جدید با چهار خروجی اگزوز است. تمام مدل های اکتا ساخته شده دارای طرح رنگی دوگانه با سقف و درب عقب مشکی نارویک (Narvik Black) خواهند بود و خریداران می‌توانند برای محافظت بیشتر، درخواست نصب کاور مات روی بدنه خودرو را بدهند.

تغییرات در کابین نیز ادامه داشته و دو گزینه جدید برای روکش صندلی‌ها در دسترس است. همچنین در مدل پایه، دیفندر اکتا مجهز به روکش چرم نیمه آنیلین سوخته (Burnt Sienna) با تریم پارچه‌ای Kvadrat است. لندروور مدعی شده است که با طراحی صندلی‌های جدید این مدل و نصب یک سیستم صوتی جدید سرنشینان جلو می‌توانند "علاوه بر شنیدن، موسیقی را احساس کنند".


قیمت نهایی لندروور دیفندر اکتا در ایالات متحده از 152,000 دلار شروع می‌شود، اگرچه در سال اول تولید، این خودرو تنها در نسخه ادیشن‌ one با قیمت 167,800 دلار عرضه خواهد شد.

 

AuotmobileFa Landrover defender octa 3 14030416


در همین زمینه

شبکه‌های اجتماعی