شبکه‌های اجتماعی

فورد فوکوس و ولوو XC40 بالاترین امتیازها را کسب کردند

با وجود معیارهای جدید و سخت‌گیرانه‌تر Euro NCAP

فورد فوکوس و ولوو XC40 جدید هر دو در تست تصادف و ایمنی موسسه یورو ان کپ بالاترین امتیاز و 5 ستاره ایمنی را دریافت کردند. این در حالی است که روش و معیارهای سنجش این موسسه دست خوش تغییراتی سخت‌گیرانه‌تر شده است.

در معیارهای جدید این موسسه، اتومبیل‌ها باید به سیستم‌های کمکی راننده پیشرفته‌تری از جمله ترمز اضطراری خودکار (AEB) با قابلیت تشخیص خودرو، دوچرخه‌سوار و عابر پیاده مجهز باشند. با این وجود، از آنجایی که هر دو این مدل‌ها تکنولوژی‌های مشابهی را عرضه داشتند، هر دو موفق به دریافت امتیاز 75 درصد در تست تجهیزات کمکی راننده شده‌اند.
فوکوس و XC40 جدید هر دو موفق به دریافت امتیاز 70 درصد در تستی موسوم به «آسیب‌پذیری عابر و موتورسوار در جاده» شده‌اند. این تست مشخص می‌کند که قسمت جلویی خودرو در برخورد با عابر یا موتور سوار چقدر خطرناک است.
در این بررسی، هنوز هم امتیاز مربوط به حافظت از سرنشین بیش‌تر از بقیه بخش‌ها بود. هردو مدل در این تست موفق به دریافت امتیاز 87 درصدی در حفاظت از سرنشین کودک شدند. همچنین فوکوس موفق به دریافت امتیاز بسیار خوب 85 درصدی در حفاظت از سرنشین بزرگسال نیز شد. این درحالی است که این امتیاز برای ولوو XC40 به رقم خارق‌العاده 97 درصد رسید. رکوردی که جزء 5 رکورد برتر ثبت شده در سال اخیر قرار گرفت.
یکی از مقامات ارشد موسسه یورو ان کپ در معیارهای جدید این شرکت گفت: «خوشحالیم که می‌بینیم خودروسازان در هر دو بخش تولیدکنندگان انبوه و بخش پریمیوم بازار، به الزامات جدید ما که در سال 2018 معرفی شد، با تکنولوژی‌های مناسبی که جان انسان‌ها را نجات می‌دهد پاسخ دادند. تکنولوژی‌هایی مانند AEB، مزایای ایمنی ضروری و زودهنگامی دارند و در عین حال فناوری‌های مناسبی را برای خودورهای خودران مهیا می‌کنند. نقشه راه یورو ان کپ تست‌های سخت‌گیرانه‌ای را برای این تکنولوژی‌ها تدارک دیده است تا از عملکرد آن‌ها در حفظ جان انسان‌ها اطمینان حاصل شود.»

 

نظر دهید


در همین زمینه