شبکه‌های اجتماعی

خودروی ملی ترکیه در یک قدمی تولید
Automobile Farsi - TOGG C SUV prototype

اولین نشانه‌های تولید TOGG پس از دو سال نمایان شد


اولین خودروی ملی ترکیه به تولید انبوه نزدیک شده و خبر کامل شدن اولین بدنه آن در ترکیه این موضوع را تایید می‌کند.


این خودرو توسط گروه سرمایه‌گذاری مشترک خودروسازی ترکیه (TOGG) آماده شده و نخستین بار در نیمه دوم سال 1398 رونمایی شد. تشکیلات تولید TOGG در ناحیه گملیک در شمال غربی استان بورسا واقع شده و اوایل سال 2022 به بهره‌برداری می‌رسد.

 

AutomobileFarsi TOGG C SUV production


دو سال از رونمایی اولین پروتوتایپ‌های TOGG‌ می‌گذرد. یک سدان کامپکت و یک کراس‌اوور سگمنت C که هر دو به پیشرانه‌های الکتریکی مجهز هستند. تولید نمونه کراس‌اوور سال آینده آغاز می‌شود و به دنبال آن نمونه سدان نیز وارد خط تولید می‌شود. علاوه بر این دو خودرو، TOGG وعده داده تا سال 2030 سه مدل دیگر نیز به بازار عرضه کند.


وب‌سایت دیلی صباح اعلام کرده 75 درصد از تامین‌کننده‌های TOGG در ترکیه واقع شده‌اند و 25 درصد دیگر نیز اروپایی یا آسیایی هستند.

 

AutomobileFarsi TOGG C Sedan prototype


نسخه پایه شاسی بلند و سدان TOGG به یک موتور الکتریکی روی محور عقب مجهز شده‌اند که توان تولید 200 اسب بخار قدرت را دارد. مشتری‌هایی که به دنبال قدرت بیشتر هستند نیز می‌توانند نسخه‌ای را سفارش دهند که به موتور الکتریکی دوم که روی محور جلو جانمایی شده مجهز است و در مجموع 400 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. نسخه پرچم‌دار این خودرو با یک مجموعه باتری بزرگ‌تر همراه شده (ظرفیت آن هنوز تایید نشده) که می‌تواند تا 500 کیلومتر را با یک شارژ بپیماید و می‌توان در کم‌تر 30 دقیقه آن را تا 80 درصد شارژ کرد.

 

نظر دهید


در همین زمینه