شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - چری Fengyun A8
همزمان با شروع پیش فروش در چین توسط مدیران خودرو اعلام شد

چری اعلام کرد که فرآیند «سفارش کور» مدل چری فنگیون A8 که همان نسخه هیبریدی فونیکس آریزو 8 محسوب می‌شود، به صورت رسمی آغاز شده است. سفارش کور به معنای پرداخت ۸۸۸ یوآن در ابتدا و زمان ثبت سفارش است و علاوه بر تحویل مدلی که ۱۶ هزار یوآن قیمت‌گذاری شده، مزایای دیگری نیز به همراه دارد. سه گارانتی تعویض، خدمات نصب و شارژ به ارزش ۳ هزار یوآن و دریافت یک بسته هدیه به ارزش ۳ هزار و ۸۸۸ یوآن از جمله مزایای ثبت‌نام در سفارش کور است. ارزش کلی این مزایا به ۲۲ هزار و ۸۸۸ یوآن (با احتساب قیمت خودرو) می‌رسد.

 


چری فنگیون A8 سدان پلاگ‌این هایبریدی است که از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. در حالت تمام‌الکتریکی، این خودرو توانایی پیمایش مسافتی بیشتر از ۱۰۰ کیلومتر را دارد و پیمایش ترکیبی آن نیز به ۱۳۰۰ کیلومتر می‌رسد. معرفی و عرضه رسمی خودرو در پایان سال انجام خواهد شد.

از نظر ظاهری، فنگیون A8 شباهت بسیاری به فونیکس آریزو۸ دارد و همان جلوپنجره بزرگ و مشکی‌شده با لوگوی سیاه چری در جلوی آن دیده می‌شود. باریک بودن چراغ‌های جلو و بخش‌های زاویه‌دار این قسمت باعث شده که فنگیان A8 ظاهر خشن و باابهتی داشته باشد. در قسمت عقب نیز تفاوت آن با فونیکس آریزو۸ طراحی مخفی خروجی اگزو آن است. چراغ‌های عقب نیز طراحی جذابی دارند و در میانه نواری که آن‌ها را به هم وصل می‌کند، نام برند چری با حروف کرومی دیده می‌شود.

چری فنگیان A8 از طراحی دو‌رنگ و فرمان فلت با ظاهر اسپرت در فضای داخلی خود بهره می‌برد. دو پنل ابزار ۱۲.۳ اینچی، سانروف پانورامیک و صندلی راننده مجهز به سیستم‌های حرارتی و تهویه هوا از سایر ویژگی‌های فضای داخل این مدل هستند. سیستم عامل خودرو همچنین از قابلیت نقشه‌نگاری گوشی‌های هوشمند (سیستم بدون سیستم CarPlay و سیستم Huawei HiCar) نیز پشتیبانی می‌کند.

 

       بخوانید -> فونیکس آریزو 8 با موتور 2 لیتری در مدیران خودرو دیده شد



سیستم پلاگ‌این هایبریدی چری فنگیان A8 از یک پیشرانه TGDI ۱.۵ لیتری نسل پنجم ACTECO و دو موتور الکتریکی تشکیل شده است که قدرت خروجی ترکیبی آن به ۲۶۵ کیلووات و گشتاور ۵۳۰ نیوتن‌متر می‌رسد. این پیشرانه با یک جعبه‌دنده هایبریدی DHT150 جفت شده است. فنگیان A8 برای طی کردن شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۷ ثانیه نیاز دارد. 

جک لی، مدیرعامل مدیران خودرو صبح امروز در مراسم تحویل نخستین سری از آریزو 5 الکتریکی به شهرداری تهران، از عرضه این خودرو با نام فونیکس آریزو 8 هیبریدی خبر داد. این خودرو در سال 2024 و پس از عرضه نمونه بنزینی در بازار ایران عرضه خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه