شبکه‌های اجتماعی

ب‌ام‌و سری1 سدان از انحصار چین در آمد

با رونمایی کوچک‌ترین سدان ب‌ام‌و در مکزیک

به یاد دارید ب‌ام‌و اعلام کرده بود سری1 سدان را تنها در بازار چین عرضه می‌کند؟ فراموشش کنید. سدان دیفرانسیل جلوی ب‌ام‌و که از پلت‌فرم UKL مشترک سری 2 اکتیو‌تورر و مینی استفاده می‌کند، در مکزیک رونمایی شد. با این اتفاق سبد سری1 که پیش از این در نسخه‌های سه در و پنج در عرضه‌ می‌شد، کامل می‌شود.
سری1 سدان تنها در نسخه اسپرت‌لاین در مکزیک عرضه می شود و قیمت آن از 24561 دلار آغاز می‌شود که 2256 دلار از ارزان‌ترین نسخه سری3 ارزان‌تر است.
نسخه پایه ب ام‌و سری1 سدان که در مکزیک با نام 118iA شناخته می شود، از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با توان تولید 136 اسب بخار و 220 نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کند. این پیشرانه 3 سیلندر با یک جعبه دنده 6 سرعتی اتوماتیک جفت و جور می‌شود و در 9.4 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیومتر بر ساعت دست می‌یابد و به صورت الکترونیکی بیشینه سرعت آن به 212 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
برای یک ب‌ام‌و شاید این ویژگی‌ها چندان جذاب نباشد، به همین دلیل ب‌ام‌و یک نسخه قدرتمندتر با کد 120iA در مکزیک عرضه می‌کند که به موتور 2 لیتری توربوشارژ مجهز شده است و قیمت آن از 28571 دلار آغاز می‌شود. این پیشرانه چهار سیلندر توان تولید 192 اسب‌بخار را دارد و 282 نیوتن‌متر گشتاور را به وسیله یک جعبه دنده 8 سرعتی اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌کند. این نسخه به 7.5 ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت 100کیلومتر بر ساعت نیاز دارد، در حالی که نهایت سرعت آن به صورت الکترونیکی به 235 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
ب‌ام‌و افزون بر تغییر پیشرانه و قدرت بیش‌تر در نسخه چهار سیلندر، تجهیزات بیش‌تری را نیز برای این مدل در نظر گرفته است. چراغ‌های جلوی LED، سقف پانورامیک و صندلی عقب با امکان تا شدن با نسبت 40:20:40 که امکان قرار دادن بار بیش‌تر و اشیا بزرگ‌تر را در صندوق بار فراهم می‌کند.
حقیقت این است که عرضه ب‌ام‌و سری1 سدان لزوما به معنای عرضه آن در دیگر کشورها نیست. با این حال می‌توان گفت ب‌ام‌و جرات اجرای این ایده به خود راه داده که کوچک‌ترین سدان خود را در بازارهای دیگر نیز عرضه کند.

نظر دهید


در همین زمینه