شبکه‌های اجتماعی

شاسی‌بلند برقی مک‌لارن در راه است + عکس
اتومبیل فارسی - شاسی‌بلند برقی مک‌لارن

وسوسه بر مک‌لارن غلبه کرد


مک‌لارن بارها و بارها اعلام کرده است که هرگز یک خودروی شاسی‌بلند تولید نخواهد کرد. با این حال، شایعاتی وجود دارند مبنی‌بر اینکه این خودروساز در نهایت در برابر وسوسه تولید خودروهای شاسی‌بلند و الکتریکی مقاومت خود را از دست خواهد داد.


فعلاً جزئیات در این مورد کم است اما اعتقاد بر این است که اولین شاسی‌بلند مک‌لارن در راه بوده و به لطف موتورهای الکتریکی دوگانه، دارای سیستم چهارچرخ محرک خواهد بود.


در ادامه این گزارش اشاره شده است که ممکن است مشتقات سه‌موتوره و حتی باتری‌های حالت جامد قوی‌تری در خودروی موردنظر وجود داشته باشد. استفاده از این فناوری به مهندسان این امکان را می‌دهد که وزن خودروی الکتریکی را کنترل کنند. گزارش‌‌ها حاکی از آن است که خریداران باید نزدیک به ۳۵۰هزار پوند برای شاسی بلند مک‌لارن بپردازند که با نرخ ارز فعلی به ۴۲۱هزار دلار یا ۴۰۱هزار و ۵۰۰ یورو می‌رسد. در همین حال، گفته می‌شود مک‌لارن از یک خودروی شاسی‌بلند الکتریکی رونمایی کرده است.


به نوشته دنیای اقتصاد، این آفرود الکتریکی دارای یک جفت موتور با قدرت ترکیبی ۵۴۳ اسب بخار (۴۰۰ کیلووات) است که به معنی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۵/ ۴ثانیه است. از روی تصاوی می‌توان پی برد که این خودرو به طرز چشمگیری عریض است. اگر مک‌لارن واقعاً یک خودروی شاسی‌بلند برای جاده‌های عمومی بسازد، احتمالاً هیچ شباهتی با خودروهای مسابقه‌ای مک‌لارن نخواهد داشت.

 

نظر دهید


در همین زمینه