شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - آلپین A290_β
میراث‌دار رنو 5

 

رنو 5 الپین که سال 1975 معرفی شد، یکی از هاچبک‌ها داغ آن زمان بود که جلوتر از گلف GTI به فروش و محبوبیت رسید. رنو پس از سال‌ها تصمیم گرفت تا R5 را به عنوان هاچبک الکتریکی به چرخه تولید بازگرداند و همین موضوع باعث می‌شود تا نسخه پرفورمنس آن نیز بوجود بیاید. وظیفه تولید نسخه پرفورمنس محصولات رنو با الپین است، به همین دلیل آنها مدل مفهومی A290_β را که احتمالا 2024 به تولید برسد را معرفی کردند.


این خودرو بر اساس کانسپت رنو 5 الکتریکی که ابتدای سال 2021 معرفی شد توسعه پیدا کرده که برای اسپرت‌تر نشان دادن آن کمی افراط شده است. نمای رو به رو از چهار چراغ مربعی شکل با گرافیک ضربدر تشکیل شده و نمای عقب نیز با الهام از A470، چراغ‌های عمودی دارد. بدنه به رنگ powder white درآمده که با قسمتی از کاپوت، ستون‌های جلو و سقف که مشکی رنگ هستند و قسمت زیرین خودرو که از فیبرکربن با تزئین و رنگ آبی درست شده کنتراست خوبی را ایجاد می‌کند.

 


A290_β آلپین، 4.05 متر طول، 1.85 متر عرض و 1.48 متر ارتفاع دارد و بر روی رینگ‌های 20 اینچ با طرح مربع که مزین به پرچم فرانسه است سوار شده‌اند. تایرهای مورد استفاده از برند میشلن هستند که تامین کننده تایرهای نسخه تولیدی سال آینده نیز آنها خواهند بود. قطعا نسخه نهایی به این میزان رادیکال نخواهد بود اما مطمئنا در رقابت با فیات 500 آبارث آن را به راحتی شکست می‌دهد.


داخل کابین فضایی مانند مکلارن F1 وجود دارد که راننده در مرکز کابین می‌نشیند و دو سرنشین دیگر کمی عقب‌تر و در کنار آن قرار می‌گیرند. طراحی داشبورد مانند دماغه خودروهای F1 طراحی شده که از آن یک فرمان زاویه دار که از خودروهای مسابقه‌ای A470 و A523 الهام گرفته شده بیرون زده است.


الپین در خصوص قوای فنی، اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده و تنها به سیستم تعلیق مولتی لینک عقب و گشتاور برداری اشاره کرده که سیستم تعلیق مولتی لینک بر روی نسخه استاندارد رنو 5 جدید نیز به صورت استاندارد نصب خواهد شد. ترمز‌های این خودرو نیز از نوع چهار پیستون برمبو است که از A110 گرفته شده‌اند. این خودرو توسط گروه رنو در تاسیسات Douai بر روی پلت فرم CMF-B EV ساخته خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه