شبکه‌های اجتماعی

سه ردیف صندلی در کراس‌اوور کوچک رنو

بعد از حضور موفق کویید، داستر و کپچر در بازار هند

بازار هند برای رنو در منطقه شبه قاره و جنوب آسیا از اهمیت بالایی برخوردار است و رنو کارخانه‌ای به منظور تولید اتومبیل خاص هند در این کشور راه اندازی کرده است. بازار پرجمعیت هند و همچنین قیمت پایین خدمات در این کشور این کمک را به رنو  می‌کند تا محصولاتی با درجه کیفیت پایین‌تری نسبت به محصولات اروپایی خود تولید کند.

تازه وارد بازار هند کراس‌اوور جدید رنو است که تنها 3990 میلی‌متر طول و 1739 میلی‌متر عرض دارد و جالب‌تر آن‌که در این فضای کم سه ردیف صندلی برای آن تعبیه شده است. رنو تریبر کوچک‌ترین کراس‌اوور رنو به حساب می‌آید که شباهت‌های بسیاری به رنو کویید داشته و از نظر کیفیت نیز هم رده این اتومبیل به حساب می‌آید و عقب آن شبیه به فورد اکو اسپرت است.

رنو تریبر از پیشرانه یک لیتری تنفس طبیعی با قدرت 72 اسب‌بخار و گشتاور 96 نیوتن‌متر بهره می‌برد. توان این پیشرانه خیلی پایین‌تر از حد انتظار است اما رنو می‌گوید به دنبال پاسخگویی به نیازهای واقعی مشتریان هندی است. جعبه دنده استفاده شده برای رنو تریبر از نوع دستی 5 سرعته بوده و جعبه دنده اتوماتیک این اتومبیل به عنوان یک آپشن برای خریداران در نظر گرفته شده است.

رنو تریبر برای بازارهای کشورهای در حال توسعه این شرکت ساخته شده و طراحی داخلی آن فانتزی و پر زرق و برق مانند برخی مدل‌های اروپایی این شرکت نیست. رنو تریبر از طراحی داخلی ابتدایی بهره می‌برد و جنس مواد داخلی آن از پلاستیک سخت است. همچنین فرمان آن بدون دکمه‌های میانبر طراحی شده است. همچنین رنو تریبر در وسط داشبورد از نمایشگر لمسی هشت اینچی استفاده می‌کند که قابلیت هماهنگی با سیستم‌های هوشمند اپل و اندروید را دارد. طراحان رنو از نمایشگر دیجیتال 3.5 اینچی برای پشت فرمان بهره گرفته‌اند.

این برند فرانسوی برای جذب مشتری بیش‌تر، در رنو تریبر سعی کرده از امکانات یک ون کراس‌اوور استفاده کند تا در زمان جمع شدن صندلی‌ها تا 625 لیتر فضای بار در اختیار قرار ‌دهد. صندلی‌های ردیف دوم قابلیت کشویی داشته و کاملا جمع می‌شوند و همچنین صندلی‌های ردیف سوم قابلیت این را دارند که کامل برداشته شده یا جمع شوند.

از نظر ایمنی رنو تریبر دارای پنج کیسه‌هوا است که تنها صندلی‌های ردیف اول و کناره آن را پوشش می‌دهد هرچند برای هر سه ردیف از کمربند ایمنی سه نقطه‌ای استفاده شده است. رنو درباره نام‌گذاری این اتومبیل می‌گوید: «تریب به معنای قبیله است و مردم هند دوست دارند با اعضای خانواده و به صورت جمعی سفر کنند و با توجه به مشخصات این اتومبیل، نام آن تریبر گذاشته شده است.»

رنو تریبر در نیمه دوم 2019 وارد بازار هند می‌شود و خط تولید این اتومبیل در کارخانه رنو شهر چنای هند قرار دارد.

نظر دهید


در همین زمینه