شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - کدیلاک CT5
نمایشگر غول‌پیکر 33 اینچ

 

کدیلاک در جریان نمایشگاه خودرو دیترویت از فیس لیفت کدیلاک CT5 رونمایی کرد. کدیلاک این خودرو را بر اساس چهره‌ای جذاب‌تر و اسپرت‌تر طراحی کرده و نمای جلو را به کلی تغییر داده است. با یک نگاه، تزئینات کروم و مشکی براق که در نور خورشید جلوه بهتری پیدا خواهد کرد توجهات را به خود جلب می‌کند.


شاید فرمت اصلی و خط مشی طراحی کدیلاک که جلوپنجره چند ضلعی و چراغ‌های 7 گونه محسوب می‌شود تغییری نکرده باشد اما جزئیات آنها مانند گرافیک جدید چراغ‌های LED جلو کاملا به روز و متفاوت شده است. از دیگر تغییرات جزئی در نمای جلو می‌توان به زیرسپر جدید با ورودی‌های هوا اسپرت، انیمیشن جدید چراغ راهنما و چراغ‌های اصلی برای خوش‌آمد گویی و بدرقه اشاره کرد.


تغییرات در نمای عقب نیز به چراغ‌های جدید معطوف می‌شود. کدیلاک دو رنگ Deep Space Metallic و Typhoon Metallic را به پالت رنگی این نمونه اضافه کرده است.


مشتریانی که به دنبال چهره‌ای تهاجمی‌تر هستند باید CT5 Sport را انتخاب کنند که به لطف سپر تهاجمی‌تر، جلوپنجره مشکی و تعویض تزئینات کروم با نمونه تیره، اسپرت‌تر به نظر می‌رسد و از دیگر مدل‌ها متمایز می‌شود.


فضای کابین کدیلاک CT5 نیز کمی قدیمی شده بود و به همین علت کدیلاک، داشبورد جدید با نمایشگر غول‌پیکر 33 اینچ منحنی را جایگزین طرح قبلی کرد. این نمایشگر که به سه بخش تقسیم شده، وضوح 9K دارد و از امکاناتی مانند Google Assistan، Google Map و Google Play پشتیبانی می‌کند.


بقیه کابین کدیلاک CT5 تغییر محسوسی نداشته و تنها هات اسپات 5G جایگزین نسخه قدیمی 4G شده است. امکاناتی مانند گرمکن فرمان، صندلی‌های چرم، گرمکن، سردکن و ماساژور به صورت استاندارد بر روی این نمونه نصب خواهد شد.


از نظر قوای محرکه، کدیلاک CT5 از پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتر توربو بهره می‌برد که 237 اسب‌بخار قدرت و 349 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در کنار این نمونه، خریداران می‌توانند مدل 6 سیلندر 3 لیتر توئین توربو را سفارش دهند که 335 اسب‌بخار قدرت و 548 نیوتن‌متر گشتاور دارد.


در هر دو نمونه، انتقال قدرت به چرخ‌های عقب بر عهده گیربکس 10 سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دستی است. سیستم چهار چرخ محرک نیز برای کدیلاک CT5 قابل سفارش خواهد بود.


در بخش ایمنی نیز امکاناتی همچون Blind Zone Steering Assist (پس از تشخیص خودرو در نقطه کور و اعلام آن، در صورتی که راننده قصد تغییر لاین به آن سمت را داشته باشد با اصلاح فرمان، از وقوع تصادف جلوگیری می‌کند.)، ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و دستیار حفظ بین خطوط به صورت استاندارد بر روی کدیلاک CT5 وجود دارند.


مواردی مانند دستیار سرعت هوشمند، تابلو خوان و رانندگی نیمه خودکار سوپر کروز با Driver Attention Assist به صورت سفارشی بر روی کدیلاک CT5 نصب می‌شود.
کدیلاک CT5 فیس لیفت 2025 در کارخانه Lansing Grand River Assembly میشیگان تولید خواهد شد. قیمت در زمان عرضه مشخص می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه