شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ای‌ام‌جی وان
جهنم سبز به آتش کشیده شد

 

همه ما بی صبرانه منتظر تحویل هایپرکار ای‌ام‌جی وان (AMG One) به خریداران هستیم تا بیشتر این خودرو را در خیابان‌ها و پیست ببینیم. این ابر خودرو که از پیشرانه 6 سیلندر 1.6 لیتر مشتق شده از F1 به همراه چهار موتور الکتریکی بهره می‌برد، مجموعا 1049 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. ای‌ام‌جی وان طی مدت زمان 2.9 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در صورت ادامه به بیشینه سرعت 352 کیلومتر بر ساعت دست پیدا خواهد کرد.


مرسدس پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد تا رکورد این پیست را بشکند و در آخر این کار را انجام داد. رکورد خودروهای تولید پیش از این در اختیار پورشه 911 GT2 RS با زمان 6 دقیقه و 43 ثانیه و تیونینگ منسی ریسینگ (Manthey Racing) بود. مرسدس مسیر 20.8 کیلومتری نوربرگ‌رینگ نورشلایف را با ثبت زمان 6 دقیقه و 35.183 ثانیه طی کرد تا با اختلاف 7.817 ثانیه بالاتر از پورشه بایستد.


در مسیر کوتاه‌تر 20.6 کیلومتر، ای‌ام‌جی وان توانست زمان 6:30:705 را ثبت کند؛ در حالیکه پورشه در این مسیر 6:38:835 را به ثبت رسانده بود. این رکورد که در 28 اکتبر به ثبت رسید با چالش‌هایی مانند باران و خیس شدن مسیر همراه شد. مارو اِنگل (Maro Engel) تنها یکساعت فرصت داشت تا بتواند به این رکورد دست پیدا کند و تنها توانست 4 در سریع بزند. زمانی که پیست همچنان خیس بود انگل توانسته بود رکورد خوبی به ثبت برساند اما زمانی که برای آخرین بار به پیست برگشت توانست دور سریع‌تری بزند و رکوردی بی‌نظیر از خود به جای بگذارد. او در خصوص این رکورد گفت: «اصلا انتظار ثبت چنین زمانی را نداشتم زیرا بسیاری از مناطق حساس پیست همچنان خیس بود.»


مرسدس بنز برای ثبت قانونی این رکورد و مشخص شدن تولیدی بودن این خودرو از شخصی قانونی (مانند سر دفتر) استفاده کرد. تنها تنظیمات صورت گرفته بر روی ای‌ام‌جی وان، تنظیم زاویه کمبر چرخ‌ها برای تحمل بیشتر بود که مرسدس می‌گوید برای مالکین شخصی نیز قابل تنظیم است.


اّنگل در دورهایی که با این خودرو انجام داد توانست ای‌ام‌جی وان را به بیشینه سرعت 338 کیلومتر بر ساعت برساند. از این خودرو تنها 275 دستگاه ساخته شده که ماه آگوست 2023 به خریداران تحویل داده می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه