شبکه‌های اجتماعی

جیلی دنبال همکاری با ب‌ام‌و بود
روتیتر

جیلی در طول ماه گذشته، بسیار پر سر و صدا بوده و بارها تیتر یک خبرگزاری‌های مهم صنعت خودرو شده است. اوایل ماه پیش افشا شد که لی شافو، مدیر میلیارد این گروه چینی، بخشی از سهام دایملر را به ارزش 9 میلیارد دلار خریده است. او در حال حاضر با داشتن 9.69 درصد، بزرگ‌ترین سهام‌دار دایملر محسوب می‌شود اما اکنون گزارش شده که شافو قبل از خرید سهام دایملر، می‌خواست با ب‌ام‌و و مدیران این برند باواریایی همکاری کند.
در گزارشات جدید آمده است جیلی به دنبال خرید برند یا حتی سهام ب‌ام‌و نبود و صرفا نوعی همکاری دو طرفه می‌خواست. شافو قصد داشت فناوری خودروها و پیشرانه‌های الکتریکی ب‌ام‌و را داشته باشد و در عوض آن، با تکیه بر نفوذی که در دولت چین دارد، پیشنهاد دسترسی وسیع‌تر و سریع‌تری را به ب‌ام‌و در بازار چین داده بود. این مذاکرات خصوصی ظاهرا در سال 2016 رخ داده است و همانطور که می‌شد حدس زد، جواب ب‌ام‌و به آن‌ها منفی بود زیرا شریک ب‌ام‌و در چین، یکی از رقبای اصلی جیلی یعنی گریت‌وال است.

جیلی در حال حاضر صاحب برند‌های ولوو و لوتوس است و آن‌ها اخیرا در اقدامی عجیب، یک استارتاپ مربوط به خودروهای پرنده که ترافوگیا نام دارد را هم خریده‌اند. جیلی همچنین برند لینک اند کو را تاسیس کرده است که زیرشاخه خودروهای لوکس الکتریکی خود محسوب می‌شود. دایملر اگرچه از خرید سهام توسط شافو استقبال کرده است اما مدیران این برند آلمانی نیز تاکید کرده‌اند که شریک اول آن‌ها در بازار چین، گروه BAIC Motor است که یکی دیگر از رقبای جیلی محسوب می‌شود. اگرچه جیلی در حال حاضر نتوانسته به هیچ گروه جدیدی دست پیدا کند یا شراکت تازه‌ای را رقم بزند اما بعید است که داستان جیلی و تصرف‌هایش در بازار اروپا و آمریکا به همین جا ختم شود.

 

منبع: خودرونویس

نظر دهید


در همین زمینه