شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - رنو ۵ E-Tech ۲۰۲۴
معرفی رسمی در نمایشگاه ژنو

رنو تصاویر تبلیغاتی جدیدی از نسخه تولیدی مدل رنو ۵ را منتشر کرده است. این خودرو در نمایشگاه ژنو به صورت رسمی معرفی خواهد شد اما به لطف تصاویر جدید، می‌توانیم با یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این محصول و برخی از عناصر ظاهری آن آشنا شویم.

این ویژگی خاص نیز وجود یک نشانگر دیجیتالی روی کاپوت رنو ۵ E-Tech است که با الهام از مدل مفهومی رنو ۵ طراحی شده است. با توجه به ذات الکتریکی این مدل کوچک و فشرده، طراحان رنو از این فضا برای نصب یک پنل گرافیکی دیجیتال استفاده کرده‌اند که در حین شارژ خودرو،‌ روشن می‌شود و سطح فعلی شارژ را نشان می‌دهد. زمانی که باتری خودرو به صورت کامل شود،‌ این نشانگر LED عدد ۵ را به نمایش می‌گذارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های نمایان‌شده در تصاویر تبلیغاتی جدید، چراغ‌های آن است. چراغ‌های جلو از عناصر گرافیکی مختلفی در قالب چراغ LED بهره می‌برند که البته با مدل مفهومی، تفاوت‌هایی هم دارد. رنو می‌گوید نقاط سیاه در وسط هر لنز قرار است مردمک چشم انسان را تداعی کنند. این ویژگی با الهام از یک تبلیغ قدیمی برای رنو ۵ اصلی طراحی شده است. ادای احترام دیگری که به رنو ۵ کلاسیک دیده می‌شود،‌ چراغ‌های عقب عمود هستند که با یک نوار مشکی‌رنگ به یکدیگر متصل شده‌اند.

رنو قصد دارد تا پیش از معرفی رسمی خودرو در ۲۶ فوریه، تصاویر تبلیغاتی دیگری هم از رنو ۵ E-Tech منتشر کند. این کمپین تبلیغاتی، R5VOLUTION IS BACK نام دارد و از تاریخ ۱ دسامبر آغاز شده است.

رنو ۵ E-Tech ۲۰۲۴ در فرانسه طراحی و تولید خواهد شد. این مسئولیت به گروه تازه‌تاسیس رنو یعنی آمپر سپرده شده است. این مدل اولین محصولی است که از پلتفرم مخصوص این برند یعنی AmpR Small (که پیش از این با نام CMF-BEV نیز شناخته می‌شد.) استفاده می‌کند. رنو به صورت رسمی تایید کرده که دو گزینه ۴۰ یا ۵۲ کیلووات ساعتی در بخش بسته باتری وجود خواهد داشت. بسته باتری بزرگ‌تر که از همان ابتدای عرضه در دسترس خواهد بود، می‌تواند در چرخه WLTP،‌ مسافتی تا ۴۰۰ کیلومتر را طی کند.

مشتریان این مدل در بازارهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، بریتانیا، بلژیک و هلند به گزینه R5 R Pass دسترسی خواهند داشت که با پرداخت ۱۵۰ یورو (۱۶۴ دلار) بیشتر فعال می‌شود. این گزینه به آن‌ها اجازه می‌دهد که در صف دریافت اولین دستگاه‌‌ها،‌ اولویت بالاتری داشته باشند و زودتر از سایر خریداران،‌ سفارش خود را دریافت کنند. صاحبان این گزینه همچنین یک مدل کوچک از رنو ۵ E-Tech نیز دریافت خواهند کرد.

 

 



رنو تایید کرده که قیمت پایه مدل رنو ۵ E-Tech نزدیک به ۲۵ هزار یورو (۲۷ هزار و ۳۰۰ یورو) خواهد بود. این رنج قیمتی به معنای رقابت مستقیم با محصولاتی از خودروسازان دیگر مثل فولکس‌‌واگن ID.2 است که قیمت مشابهی خواهد داشت. رنو ۵ E-Tech در مقایسه با مدلی مثل پژو E-208 قیمت کم‌تری دارد اما از مدل تازه معرفی‌شده سیتروئن e-C3 گران‌تر است.

برای دریافت اطلاعات رسمی بیشتر از جمله عملکرد فنی و تجهیزات رفاهی و ایمنی، باید منتظر معرفی و رونمایی رسمی از رنو ۵ E-Tech در نمایشگاه ژنو باشیم.

نظر دهید


در همین زمینه