شبکه‌های اجتماعی

 پژو e-RIFTER، ون تمام الکتریکی پژو
Automobile Farsi - 2021 Peugeot e-Rifter MPV

پژو محصولات الکتریک خود را گسترش می‌دهد

 

 

پژو نسخه تمام الکتریکی MPV خود با نام ریفتر را رونمایی کرد که یک پسوند e به نام آن اضافه شده و امکان سفارش آن به صورت پنج یا هفت نفره وجود دارد.

پژو ای-ریفتر در ماه‌های پایانی سال جاری وارد نمایندگی‌های پژو در اروپا خواهد شد. این محصول از پیشرانه‌ای مشابه ون بزرگ تر پژو با نام ای-پارتنر استفاده می‌کند که توان تولید 134 اسب بخار و 260 نیوتن‌متر گشتاور را با یک موتور الکتریکی دارد که به باتری 50 کیلووات ساعتی متصل است. برا اساس پیمایش WLTP، با هر شارژ پژو ای-ریفتر می‌توان حدود 275 کیلومتر رانندگی کرد، حداکثر سرعت آن به 134 کیلومتر بر ساعت است و در 11.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

 

جولی دیوید، مدیر برند بریتانیای پژو می گوید: « ای-ریفتر، جدیدترین خودروی الکتریکی ما، ما را یک قدم به این قولمان که گفته بودیم که تا سال 2023 در کنار تمام مدل‌های کنونی یک نسخه الکتریکی عرضه می‌کنیم، نزدیک‌تر می‌کند. با طیف وسیع کاربری‌هایی که ای ریفتر ارائه می‌دهد و به دو صورت پنج و هفت سرنشین قابل ارائه‌ است، ما بر این باوریم که پژو ای-ریفتر برای هر دو طیف مشتری‌های یعنی خانواده‌ها و کار و کسب‌هایی که به دنبال محصولی همه کاره و با آلایندگی صفر هستند، خودرویی ایده آل است و خوشحالم در پایان سال این محصول را به آن‌ها معرفی می‌کنم.»


پژو ای-ریفتر به صورت استاندارد با یک شارژر تک فاز 7.4 کیلوواتی و به صورت سفارشی با شارژر سه فاز 11 کیلوواتی ارائه می‌شود. مجموعه باتری‌های آن شارژ سریع 100 کیلوواتی را پشتیبانی می‌کند که در این صورت در مدت 30 دقیقه با شارژر سه فاز 11 کیلوواتی، در مدت 30 دقیقه شارژ آن از 0 به 80 درصد می‌رسد. با شارژر 7.4 کیلوواتی، شارژ کامل پژو ای-ریفتر 7.5 ساعت طول می کشد یا در صورت استفاده از شارژر 11 کیلوواتی، این زمان به 5 ساعت می‌رسد.


درست مانند پژو ای-پارتنر، سه حالت رانندگی پیش روی راننده قرار دارد. حالت eco یا اقتصادی، توان خروجی موتور و گشتاور آن را محدود و به 80 اسب بخار و 180 نیوتن‌متر می‌رساند. حالت نرمال یا معمولی، 107 اسب بخار و 220 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده می‌گذارد. در نهایت حالت Power یا قدرتی، 134 اسب بخار و 260 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده می‌گذارد که حداکثر توان تولیدی این پیشرانه است. در حالت آخر می‌توان با پژو ای-ریفتر تا 750 کیلوگرم را یدک کشید. دو حالت احیای انرژی به وسیله نیروی ترمز با نام‌های “Moderate” و “Increase” نیز برای این خودرو ارائه می‌شود.


پژو ای- ریفتر را می‌توان با دو طول 4.4 متر و 4.75 متر و با ارتفاع 1.9 متر سفارش داد که شعاع گردش آن 10.8 متر است. ام‌پی‌وی الکتریکی پژو در نسخه پنج سرنشین 775 لیتر فضای بار دارد که در صورت خواباندن تمام صندلی‌ها، این میزان به 4000 لیتر می‌رسد.


از ویژگی‌های پژو ای-ریفتر می‌توان به پورت شارژ روی گلگیر چپ عقب، رینگ‌های آلومینیومی 16 اینچی برای نسخه آلوره پریمیوم یا 17 اینچی برای نسخه GT که دارای ویژگی‌های خاص و صندلی‌های عقب مجزا است، اشاره کرد.


علاوه بر این‌ها می‌توان به طراحی کابین به سبک i-Cockpit، نمایشگر لمسی 8 اینچی، دوربین دید عقب و تجهیزات ایمنی کمک راننده مانند هشدار خروج از خط، هشدار برخورد اتوماتیک، ترمز اضطراری اتوماتیک، تشخیص محدودیت سرعت و علائم رانندگی، مانیتورینگ نقاط کور، کنترل پایداری تریلر و دستیار شروع حرکت در سربالایی اشاره کرد.

 

نظر دهید


در همین زمینه