شبکه‌های اجتماعی

2024 Cadillac Celestiq
2024 Cadillac Celestiq
پرچمدار الکتریکی‌های لوکس

 

چند ماه قبل کادیلاک از خودرو کانسپت الکتریکی خود با نام سلستیک پرده برداری و حالا آن را به عنوان خودرو تولید به صورت رسمی معرفی کرد. کادیلاک سلستیک بر روی پلتفرم BEV3 این شرکت توسعه پیدا کرده که مدل‌هایی مانند شورولت بلیزر EV، شورولت اکونیکس EV، هوندا پرولوگ و کدیلاک لیریک نیز پیش از این بر روی آن قرار گرفتند. قوای محرکه این سدان لوکس از دو موتور الکتریکی که در مجموع 600 اسب‌بخار قدرت و 868 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند تشکیل شده است. این خروجی به سلستیک اجازه می‌دهد تا در مدت زمان 3.8 ثانیه از حالت سکون به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد.


موتور‌های الکتریکی از باطری‌ 111 کیلووات ساعت تغذیه می‌شوند که برد مسافت این سدان را به 483 کیلومتر (به صورت تقریبی) می‌رساند. کادیلاک سلستیک از شارژر سریع DC 200 کیلووات پشتیبانی می‌کند که در صورت استفاده از آن طی مدت زمان 10 دقیقه می‌تواند خودرو را برای طی کردن مسافت 126 کیلومتر آماده کند.


همانطور که از طراحی ظاهری این خودرو نیز پیداست، کادیلاک سلستیک برای یک سواری نرم و لوکس ساخته شده؛ از این رو سیستم تعلیق در جلو و عقب از نوع 5 اتصالی همراه با کمک فنر‌های بادی تطبیقی،Magnetic Ride Control 4.0 وActive Roll Control stabilizer است تا سرنشینان هیچ لرزش و تکانی را حس نکنند. مانند بسیاری از سدان‌های لوکس و بزرگ این خودرو نیز از چرخ‌های عقب قرمان پذیر (3.5) درجه بهره می‌برد. خریداران می‌توانند کادیلاک سلستیک را با رینگ‌های 23 اینچ آلومینیومی فورج کاری شده همراه با تایر‌های میشلن Pilot Sport EV که از پترن مخصوص و قابلیت خود ترمیمی بهره می‌برد سفارش دهند. از فناوری‌های این خودرو می‌توان به سیستم خودران الترا کروز و قابلیت پارک خودرو از راه دور و بدون راننده اشاره کرد.


از نظر طراحی، نمونه تولیدی با مدل کانسپت تفاوت آنچنانی ندارد و همچنان کاپوت بلند، سقف شیبدار و درهای بدون دستگیره نیز در این مدل دیده می‌شود. کادیلاک برای ساخت سلستیک از مواد و متریال پیشرفته استفاده می‌کند. 115 قطعه از این خودرو شامل کلید‌های پنجره، دستگیره‌های داخل درب‌ها و تزئینات کنسول مرکزی با پرینتر سه بعدی و گلگیر‌ها و جلوپنجره از آلومینویم ریخته‌گری ساخته شده است.


کابین دارای یک نمایشگر اطلاعات و سرگرمی و نمایشگر پشت فرمان یک تکه 55 اینچ است. مانند اکثر خودروهای لوکس که از نمایشگر‌های فانکشنال مرکزی بزرگ استفاده می‌کنند، یک حریم خصوصی برای سرنشین کناری تعبیه شده که راننده در حین رانندگی با نگاه به آن چیزی نخواهد دید. استفاده از این سیستم دیجیتال با یک ناب چرخشی ترکیب شده از شیشه و فلز برای سرنشینان میسر می‌شود. علاوه بر این نمایشگر 55 اینچ بزرگ، یک نمایشگر 11 اینچ مابین سرنشینان جلو قرار دارد که تنظیمات تهویه مطبوع، صندلی‌ها و... از طریق آن انجام می‌شود. سرنشینان عقب نیز هر کدام از نمایشگر 12.6 اینچ پشت صندلی‌ها و یک نمایشگر 8 اینچ تنظیمات تهویه مطبوع، صندلی‌ها و ... که روی کنسول جدا کننده بین آنها نصب شده بهره می‌برند.


سقف پانورامای کادیلاک سلستیک از چهار ناحیه هوشمند تشکیل شده تا هر سرنشین بتواند سقف بالای سر خود را از 1 تا 20 درصد تیره کند. همچنین این سقف از منعکس کننده نورهای مادون قرمز خورشد و سیستم پوششی بهره می‌برد تا از گرم شدن فضای کابین جلوگیری کند.


کادیلاک هر مدل را به صورت سفارشی تولید می‌کند تا جایی که معتقد است هیچ‌کدام از این سدان‌ها شبیه به یکدیگر نخواهند بود. قیمتی که برای این سدان لوکس الکتریکی عنوان شده 300 هزار دلار است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه