شبکه‌های اجتماعی

2023 Audi Q8 e tron
2023 Audi Q8 e tron
در دو استایل اسپرت‌بک و ساده

 

آئودی به تازگی نام eترون SUV را به Q8 e ترون تغییر داده تا نشان دهنده پرچمدار و شاسی بلند بودن این شرکت باشد. این خودرو در هر دو فرم بدنه اسپرت بک و ساده تولید می‌شود.


طراحی این خودرو در نمای رو به رو دستخوش تغییر شده و حالا جلوپنجره که مش متفاوت و قابلیت بسته شدن پره‌ها به صورت الکترونیکی دارد، در قابی مشکی رنگ (رنگ آلومینیوم در نسخه اسپرت‌بک) قرار گرفته است. نورپردازی و گرافیک ایجاد شده این چراغ‌ها متفاوت و جدید شده و یک نوار نورانی که بالای جلوپنجره مخفی شده دو چراغ‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند و جلوه‌ای زیبا به این قسمت می‌بخشد. آئودی برای این خودرو از اسپویلر چرخ‌ها استفاده می‌کند که نسبت به نمونه قبلی کمی بزرگتر شده، Q8 اسپرت‌بک e ترون از اسپویلر جلو و عقب بهره می‌برد اما نسخه SQ8 اسپرت‌بک e ترون فقط دارای اسپویلر چرخ‌های عقب است. از نظر آیرودینامیک، Q8 e ترون و Q8 اسپرت‌بک e ترون نسبت به e-torn پیشرفت داشته‌اند و حالا عدد 0.27 و 0.24 را در مقابل 0.27 و 0.26 به ثبت رسانده‌اند. آئودی برای این خودرو از سیستم تعلیق بادی استفاده کرده که بر اساس شرایط می‌تواند ارتفاع سواری را 76 میلیمتر کاهش یا افزایش دهد.


آئودی Q8 e ترون از دو ظرفیت باطری و سه قوای محرکه پشتیبانی می‌کند، نسخه پایه با نام Q8 50 e ترون (و نسخه اسپرت‌بک) از دو موتور استفاده می‌کند که هر کدام بر روی یک محور نصب می‌شود و مجموعا 335 اسب‌بخار قدرت (در حالت بوست) و 664 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. این موتور‌ها قدرت خود را از باطری 89 کیلووات ساعت می‌گیرند. میزان مسافت طی شده برای فرم بدنه ساده 491 و برای فرم بدنه اسپرت‌بک 505 کیلومتر عنوان شده است.


نسخه Q8 55 e ترون و نمونه اسپرت‌بک این مدل از باطری بزرگتر 104 کیلووات ساعت استفاده می‌کنند که خروجی 402 اسب‌بخار قدرت و 664 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. با این مشخصات، برد پیمایش نمونه ساده 582 و اسپرت‌بک 600 کیلومتر خواهد بود.


آخرین و قدرتمند‌ترین مدل این شاسی‌بلند، SQ8 e ترون و همتای اسپرت‌بک آن به حساب می‌آید که از سه موتور الکتریکی (یکی در محور جلو و دو عدد در محور عقب) و همان باطری بزرگتر بهره می‌برند. خروجی این سه موتور، 496 اسب‌بخار قدرت و 973 نیوتن‌متر گشتاور است. با این مشخصات، می‌توان با یکبار شارژ نمونه ساده 494 و نسخه اسپرت‌بک، 513 کیلومتر رانندگی کرد.


نمونه 50 طی مدت زمان 6 ثانیه، نمونه 55 طی مدت زمان 5.6 ثانیه و نمونه SQ8 طی مدت زمان 4.5 ثانیه به تندی 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسند. حداکثر سرعت نمونه 50 و 55 به 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، در حالیکه نمونه SQ8 بیشینه سرعت 210 کیلومتر بر ساعت دارد.


نسخه 50 می‌تواند با شارژر سریع DC 150 کیلووات شارژ شود و نسخه‌های 55 و SQ8 نیز می‌توانند با DC 170 کیلووات شارژ شوند. باطری بزرگتر با 31 دقیقه شارژ می‌تواند مسافت 420 کیلومتر را طی کند. در حالت استاندارد این خودروها می‌توانند با 11 کیلوات AC شارژ می‌شوند. خریداران می‌توانند 22 AC را سفارشی خرید کنند.


داخل کابین آئودی Q8 e ترون به غیر از نمایشگر پشت فرمان و نمایشگر 10.1 اینچ سیستم اطلاعات سرگرمی، نمایشگر 8.6 اینچ تهویه مطبوع وجود دارد. هدآپ دیسپلی به صورت سفارشی نصب می‌شود و برای بازار‌هایی که آینه جانبی دیجیتال در آنها مجاز است نیز نمایشگر‌های مخصوص بر روی درها قرار می‌گیرد. سقف پانوراما همراه با سانروف و محافظ تابش آفتاب کابین را دلباز‌تر و جادارتر نشان می‌دهد. تهویه مطبوع دو نقطه‌ای دیجیتال استاندارد و تهویه مطبوع چهار نقطه‌ای به هراه ماساژور صندلی جلو سفارشی خواهند بود.


برای ساخت متریال کابین از مواد بازیافتی و بطری‌های پت استفاده شده و در کل دارای استاندارد و گواهینامه ncn در اروپا و آمریکا است. از مجموعه فناوری‌های این خودرو می‌توان به سیستم جدید پارک خودرو از راه دور که با تلفن همراه انجام می‌شود اشاره کرد.


آئودی Q8 e ترون در هر دو فرم بدنه، ماه فوریه 2023 در اروپا و آپریل در آمریکا عرضه خواهد شد. قیمت این مدل در آلمان از 74.400 شروع می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه