شبکه‌های اجتماعی

پیش‌بینی سهم 90 درصدی خودروهای الکتریکی از فروش فولکس‌واگن در نروژ
اتومبیل فارسی - فولکس واگن ID.4 2021

فروش خودروهای با سوخت فسیلی در نروژ متوقف می‌شود

وارد کننده محصولات فولکس واگن به نروژ، معتقد است 90 درصد فروش فولکس‌واگن در نروژ را محصولات الکتریکی این شرکت تشکیل می‌دهد و این میزان در سال 2023 به 100 درصد می‌رسد و محصولات با موتورهای درون‌سوز از رده خارج خواهند شد.

رویترز در گزارشی آورده است، ماه گذشته 61.5 درصد از خودروهای جدیدی که در کشورهای اسکاندیناوی فروخته شده است را خودروهای تمام الکتریکی تشکیل می‌دهد، این در حالی است که در مدت مشابه سال 2019 این میزان 42.4 درصد بوده است. نروژ قصد دارد تا سال 2025 نخستین کشوری باشد که فروش خودروهای با سوخت‌های فسیلی را متوقف خواهد کرد.


نروژ با حذف مالیات خودروهای بنزینی و دیزلی برای خودروهایی که با باتری کار می‌کنند، توانسته بازار خود را به صورت مدیریت شده تبدیل به آزمایشگاهی کند تا به خودروسازان اثبات کند این ایده می‌تواند رنگ و بوی واقعیت به خود بگیرد.
بر اساس گزارش فدراسیون جاده نروژ، فولکس واگن ID.3 که ماه گذشته در بازار این کشور رونمایی شده، توانسته با فروش خیره کننده خود در صدر جدول فروش قرار بگیرد و خودروهایی مانند تسلا مدل 3 و پولستار 2 را پشت سر بگذارد.


هرالد آ.مولر، وارد‌کننده خودروهای فولکس واگن به نروژ می‌گوید: « این آمار به اجازه می‌دهد با اطمینا بگوییم سال آینده 90 درصد از فروش ما را خودروهای الکتریکی تشکیل می‌دهد. مضاف بر این، مشتری‌ها در سال 2021 گزینه‌های بیش‌تری برای خرید خودروهای الکتریکی در سگمنت‌های گوناگون پیش روی خود خواهند داشت.»


در حالی که فولکس‌واگن ID.3از اقیانوس اطلس عبور نمی‌کند تا به بازار آمریکای شمالی برسد، مشتری‌های آمریکایی می‌توانند فولکس واگن ID.4 را با قیمت 39.995 دلار خریداری کنند. در ازای پرداخت این مبلغ، نسخه پایه فولکس واگن ID.4 با یک موتور 201 اسب بخاری و باتری‌های 80 کیلووات ساعتی که توان پیمایشی حدود 4020 کیلومتر دارند به مشتری‌های ارائه می‌شود. سال آینده یک نسخه قدرتمند‌تر با با دو موتور، سیستم تمام چرخ محرک و توان 302 اسب‌بخار نیز پیش روی مشتری‌ها قرار می‌گیرد.

نظر دهید


در همین زمینه